استقرار «پرونده رشدی»، پروژه ملی آموزش و پرورش/ ثبت داده‌های دانش آموزان از کودکستان تا متوسطه

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک، از پیگیری آموزش و پرورش برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در خصوص استقرار «پرونده رشدی» کودکان طبق برنامه تحول دولت خبر داد و اعلام کرد که بر این اساس داده‌های دانش‌آموزان از مقطع کودکستان تا متوسطه به منظور کشف استعدادها ثبت می‌شود.

به گزارش سادس، مجتبی همتی‌فر با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر سیما، اظهار کرد: استقرار پرونده رشدی کودکان در برنامه تحول دولت پیش‌بینی شده بود که زیرساخت آن در حال ایجاد است.

او ادامه داد: در این پرونده علاوه بر توجه به مقدمات رشدی کودکان، مجموعه داده‌های کودکان از بدو تولد تا داده‌های دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی و متوسطه ثبت می‌شود که این اطلاعات در مسیر رشد و شناسایی استعدادها و هدایت و جهت‌دهی به آنها کمک می‌کند.

ریس سازمان تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه استقرار این پرونده رشدی برای کودکان و دانش آموزان به عنوان یک پروژه کلان در آموزش و پرورش در حال پیگیری است، تصریح کرد: ما در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به عنوان نهاد متصل به آموزش و پرورش این امر را پیگیری می‌کنیم. امیدواریم این موضوع به صورت آزمایشی از سال تحصیلی جاری آغاز شده و از سال تحصیلی آینده جدی شود. این یک پروژه ملی در آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنانش نسبت به صدور مجوز برای ایجاد کودکستان‌های مخصوص اتباع غیر ایرانی اعلام آمادگی کرد و در عین حال توضیح داد: پیش‌بینی کردیم برای شکل‌گیری مراکز ویژه اتباع مجوز خاص را صادر ‌کنیم اما تا کنون درخواست مشخصی در این زمینه برای ما نیامده است. از این رو عملا مثل مدرسه که در آن دانش‌آموزان ایرانی و اتباع به صورت تلفیقی در کنار هم تحصیل می‌کنند، در کودکستان نیز منعی برای ثبت نام اتباع غیر ایرانی وجود ندارد و از این امر استقبال هم می‌کنیم.

ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *