اعزام تنها یک پاراتکواندوکار زن ایران به جام ریاست فدراسیون جهانی

اعزام تنها یک پاراتکواندوکار زن ایران به جام ریاست فدراسیون جهانی

پنجمین دوره مسابقات پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی در اردن برگزار می‌شود و لیلا میرزایی به عنوان تنها نماینده بانوان پاراتکواندوی ایران در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

عاطفه کشاورز در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: پنجمین دوره مسابقات پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی تحت عنوان جام  «شاهزاده حمزه» یکشنبه ۲۱ آبان به میزبانی اردن در شهر امان و با حضور ۴۷ شرکت کننده برگزار می‌شود که سعید صادقیانپور، محمدطاها حسن پور، مهدی پوررهنما، علیرضا بخت، امیرمحمد حقیقت شناس و حامد حق شناس در بخش مردان نفرات اعزامی به این مسابقات هستند و لیلا میرزایی با توجه به بالا بودن رنکینکش به عنوان تنها نماینده پاراتکواندو بانوان در این جام حضور خواهد داشت.

وی گفت: جام ریاست فدراسیون جهانی به منظور ارتقاء رنکینگ و برای کسب تجربه است که بعد از پایان این رقابت‌ها و با اعلام رنکینگ جدید پاراتکواندوکاران از سوی فدراسیون جهانی مشخص خواهد شد که چه تعداد ورزشکار را از طریق سهمیه رنکینگ می‌توانیم به پارالمپیک پاریس اعزام کنیم.

مربی تیم ملی پاراتکواندو با اشاره به رشد این رشته طی ۲ سال گذشته تاکنون، خاطرنشان کرد: ۲ سال است که رشته پاراتکواندو بانوان تاسیس شده و طی این مدت با کسب عناوین مختلف در آسیا و تورنمنت‌های بین‌المللی جایگاه پاراتکواندو زنان را همانند مردان مطرح کرده‌ایم. در هانگژو نیز  با کسب ۶ مدال از ۶ نماینده اعزامی، ما را به آینده این رشته امیدوار کرد که در بازی‌های پارالمپیک پاریس نسبت به توکیو که تنها یک نماینده داشتیم سهمیه‌های بیشتری را در بخش بانوان به خود اختصاص دهیم.

کشاورز در پایان یکی دیگر از برنامه‌های پاراتکواندو بانوان را شرکت در مسابقات فینال گرند پری منچستر انگلستان در یک ماه آینده عنوان کرد و گفت: این مسابقات در کسب سهمیه پارالمپیک پاریس نقش مهمی دارد و ۶ نفر برتر سهمیه مستقیم پارالمپیک پاریس را کسب خواهند کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *