رئیس دیوان عدالت اداری با نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار کرد

سادس/مازندران رئیس دیوان عدالت اداری در آغازین ساعات سفر به مازندران با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان ساری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سادس، به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام والمسلمین مظفری امروز در دیدار با آیت الله لائینی، دیوان عدالت اداری را مولود انقلاب دانست و افزود: رسیدگی به شکایات مردم از دستگاه های اجرایی و دیگر بخش ها از جمله وظایف اصلی دیوان عدالت اداری بوده و همه تصمیمات مراجع حاکمیتی قابل شکایت در دیوان عدالت اداری است.
رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: اگر هر فرد ایرانی احساس کند دستور العمل ها، بخش نامه ها، آیین نامه ها و مقرره های موجود، خلاف قانون یا موازین شرعی است، بدون صرف هزینه و بدون ذینفع بودن بصورت مستقیم، می تواند ضمن شکایت، درخواست ابطال از دیوان عدالت اداری داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین مظفری تاکید کرد: به صورت موردی نیز هر فردی از هر تصمیم دستگاه اجرایی و حاکمیتی، فعل یا ترک فعل آن، متضرر شود و ذینفع باشد، می تواند به دیوان عدالت اداری مراجعه و طرح دعوی کند تا شکایت واصله مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در سطح کشور با راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، شرایطی فراهم شده که هموطنان گرامی می توانند در کمترین زمان ممکن و حتی از منزل خود، با ورود به سایت مربوطه با هزینه بسیار جزئی، شکایت خود را ثبت کنند.
رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه برای تسریع در رسیدگی به درخواست های مردم، جلسات متعددی در تعامل با دولتمردان، دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف برگزار شده است، افزود: دستگاه های اجرایی در این جلسات تشویق و ترغیب شدند تا ان شاء الله وظایف قانونی خود را در راستای احقاق حقوق مردم، به نحوی انجام دهند که نیازی به مراجعه مردم به دیوان عدالت اداری نباشد.
حجت الاسلام والمسلمین مظفری، وضعیت استان مازندران را در مقایسه با استان های هم‌تراز در حوزه مراجعات مردمی به دیوان عدالت اداری، مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: در بخش اداری و وظایف دستگاه های اجرایی نیز برخی پرونده های مختومه و منتهی به صدور حکم، اجرا نشده باقی مانده که در این سفر پیگیری خواهد شد.
برگزاری جلسه دیدار مردمی، شرکت در جلسه شورای اداری و برگزاری نشست های تخصصی در دستگاه های اجرایی استان از جمله برنامه های سفر دو روزه رئیس دیوان عدالت اداری به استان مازندران خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *