منتظر نظر رئیس قوه قضا برای حل مشکل «اسلامی صدر» هستیم

سادس/قزوین وزیر کشور با بیان اینکه برای مشکل پرونده «غلامحسن اسلامی صدر»، فرماندار سابق قزوین با رئیس قوه قضائیه گفت وگو کرده‌ام، گفت: برای حل مشکل «اسلامی صدر» منتظر نظر رئیس قوه قضائیه هستیم.

احمد وحیدی ۱۶ آبان در جریان سفر به استان قزوین در حاشیه بازدید از چند کارخانه تولیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال موضوع برگزاری انتخابات مهمترین اتفاق در کشور است، ثبت‌نام‌های قابل توجهی داشتیم و کار حجم وسیعی از داوطلبان هستند در هیئت‌های اجرایی در حال انجام است و در روزهای آتی این روند به اتمام خواهد رسید و مراحل طبق روال قانونی انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: امید داریم با همکاری نخبگان، همه اقشار و افراد مورد وثوق ملت در همه سطوح، با تشویق و ایجاد امید و تبیین مردم را به صحنه بیاورند و در این ١۶ هفته‌ باقی مانده تا انتخابات این کار گسترده با همت جمعی به بهترین شکل انجام گیرد.

وحیدی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در زمینه ساماندهی اتباع افغان خاطرنشان کرد: این موضوع هم اکنون در کشور مورد توجه قرار دارد و برنامه‌های کلی برای ساماندهی اتباع افغان در استان‌ها نیز اعلام شده و روند مدیریت این مسئله در استان قزوین نیز همگام با کشور در حال انجام است.

وی در خصوص شرکت‌های پیش فروش خودرو نیز تصریح کرد: انتظار می‌رود در قدم اول مردم با دقت بیشتری سرمایه‌گذاری کنند، یک مجموعه ناشناخته که توسط هیچ دستگاه رسمی تأیید نشده و چهره‌های آن هم شناخته شده نیستند باید مردم را حساس کند.

وزیر کشور افزود: تاکنون چندین فعالیت شبیه به این مسئله در کشور رخ داده که هیچ کدام به نتیجه نرسیده و از نظر ما فعالیت زیرزمینی محسوب می‌شود و مردم نباید به سمت آن‌ها بروند.

وی عنوان کرد: در این موضوع جرمی اتفاق افتاده و به جرم رسیدگی خواهد شد، در خصوص مال باختگان نیز استاندار و مسئولین قضایی تلاش می‌کنند ساماندهی انجام دهند که مردم ضرر نکنند و یا ضرر در حداقل‌ترین شکل باشد. امیدواریم منابعی که از افراد مرتبط با این مسئله به دست آمده احصا شود و بتواند یک بخشی از ضرر مردم را پاسخ دهد.

وزیر کشور با بیان اینکه برای مشکل پرونده «غلامحسن اسلامی صدر»، فرماندار سابق قزوین با رئیس قوه قضائیه گفتگو کرده‌ام، گفت:

ظرفیت قابل توجه قزوین در تولید و صادرات

وحیدی در بازدید از کارخانه شیشه لیا در استان قزوین با اشاره به افزایش ظرفیت تولیدی این کارخانه بیان کرد: تنش آبی یکی از مشکلات این کارخانه است که امیدواریم با راه‌اندازی سد بالاخانلو این مشکل در سریع‌ترین زمان ممکن رفع شود. از سوی دیگر دفع پسماند هم به مسئله جدی برای این کارخانه بدل شده که در این زمینه هم رایزنی‌هایی در حال انجام است.

وزیر کشور با اشاره به کیفیت تولید در این کارخانه، گفت: این کارخانه شیشه‌هایی با ضخامت ٢ تا ١٢ میلی‌متر تولید می‌کند و ظرفیت خوبی هم در زمینه صادرات دارد.

وی موضوع افزایش ظرفیت شرکت شیشه لیا را نکته مثبتی ارزیابی و تصریح کرد: با توجه به اینکه ماده اولیه شرکت شیشه سیلیس است انتظار می‌رود فرآورده‌های بیشتری از این ماده تولید کنیم. با توجه به اینکه مواد اولیه این شرکت در داخل موجود است لذا در تولید مشکلی نخواهیم داشت و شرکت باید روی فرآوری تمرکز کند.

وحیدی با اشاره به بازدید از یکی از شرکت‌های تولید سرامیک در بوئین زهرا، عنوان کرد: کارخانه تولید کاشی و سرامیک مدت‌ها به دلیل مشکلات متعدد از فعالیت بازمانده بود و با ظرفیت اندک فعالیت می‌کرد که به تازگی مشکلات رفع شده و با تمام ظرفیت فعالیت می‌کنند و به مرحله توسعه و صادرات نیز دست یافته‌اند.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *