بازگشت آزادی به دهه ۶۰

بازگشت آزادی به دهه ۶۰

در حالی ورزشگاه آزادی برای خلاص شدن از بازی‌های استقلال و پرسپولیس و ورود به فاز بازسازی کامل دست و پا می‌زند، با محرومیت سپاهان، بار سنگین دیگری روی دوش این ورزشگاه خسته قرار گرفته است.

به گزارش سادس، به علت محرومیت سپاهان از میزبانی در اصفهان با دستور کمیته انضباطی AFC، طلایی‌پوشان هم به نساجی پیوستند که بازی‌های آسیایی خود را باید در ورزشگاه آزادی برگزار کند. در نتیجه این اتفاق، قرار است در یک اتفاق کم‌سابقه نساجی و سپاهان در یک روز و به فاصله چند ساعت در ورزشگاه آزادی بازی خواهند کرد.

این اتفاق مشابه دیدارهای استقلال و پرسپولیس در دهه ۶۰ و ۷۰ است که دو تیم در فاصله چند ساعت و در یک روز با رقبای خود دیدار می‌کردند اما با این تفاوت که آن زمان آزادی چمن درست و حسابی نداشت و عملا دو تیم روی زمین خاکی بازی می‌کردند.

حالا بعد از چند دهه دوباره قرار است آزادی در شرایطی که به سخت تاب بازی‌های استقلال و پرسپولیس را در لیگ برتر آورده و هر هفته، مسئولان ورزشگاه از فشار بالای بازی‌ها گلایه دارند، میزبان بازی دو تیم نساجی و سپاهان برابر رقبای ازبک باشد که چه روی سازه ورزشگاه و چه به چمن ورزشگاه آزادی فشار می‌آورد.

نساجی – نوبهار در کارگران، سپاهان – آلمالیق در پیکان‌شهر

دوشنبه، دو دیدار سنگین به فاصله چهار ساعت در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و چه بسا تماشاگران بازی نساجی برای دیدن بازی سپاهان ورزشگاه را ترک نکنند یا سپاهانی‌ها چند ساعت زودتر به آزادی بروند تا در یک توفیق اجباری دو دیدار را در یک روز مشاهده کنند.

بازگشت آزادی به دهه ۶۰

چند روز بعد از این بازی هم استقلال و تراکتور با هم دیدار خواهند کرد که از سطح فنی بالایی برخوردار هستند و حتی تماشاگران زیادی هم وارد ورزشگاه می‌شوند.

نکته تامل‌برانگیز این اتفاقات، ضعف زیرساخت است که تیم‌ها به محض اینکه به کوچک‌ترین مشکلی برمی‌خورند، جایگزین دیگری جز آزادی ندارند.

سپاهان که حداقل توان برگزاری بازی‌های خانگی خود را در آسیا داشت، با اتفاقات اخیر در هفته چهارم و ششم لیگ قهرمانان آسیا باید در آزادی بازی کند و گزینه دیگری برای برگزاری بازی ندارد چراکه هیچ‌یک از استادیوم‌های دیگر مانند فولاد آره‌نا، امام رضا (ع) و حتی ورزشگاه گل‌گهر مجهز به سیستم VAR نیستند.

با این اوضاع و احوال، حتی اگر مسئولان ورزش هم بخواهند، باز هم امکان تعطیلی آزادی وجود ندارد و باید فکری به حال مجهز کردن فوتبال ایران به حداقل استانداردهای فوتبال بشود تا در این مواقع، چهار تیم بزرگ روی یک ورزشگاه حساب نکنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *