افزایش تعداد دستگاه‌های سنجش «آلاینده شاخص» هوای تهران در دستور کار شهرداری

چند سالی است که با افزایش سرمای هوا و سکون نسبی جو، غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون بیشتر می‌شود و موجب آلودگی هوای پایتخت می‌شود. به گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با توجه به اهمیت آلاینده ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون در شهر تهران به عنوان آلاینده شاخص هوای پایتخت در شش ماهه دوم سال، افزایش تعداد آنالایزر اندازه گیری این آلاینده در اولویت قرار دارد.

سید محمد میرزایی قمی در گفت و گو با سادس درباره سنجش آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون در تهران گفت: درحال حاضر ۱۷ آنالایزر سنجش آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون فعال در ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای سطح شهر در حال بهره برداری و پایش برخط وضعیت این آلاینده هستند. این تعداد دستگاه پوشش مناسبی را به منظور پایش مطلوب وضعیت پراکنش این آلاینده با توجه به وسعت و جمعیت شهر تهران فراهم می‌کنند.

وی افزود: این شرکت با توجه به امکانات موجود در نظر دارد به منظور بررسی دقیق‌تر وضعیت آلودگی هوا در شهر تهران، نسبت به افزایش تعداد ایستگاه‌ها در مناطقی که ایستگاهی در آنها موجود نیست و یا فاصله ایستگاه‌های موجود زیاد است، اقدام کند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تاکید کرد: با توجه به اهمیت آلاینده ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون در شهر تهران به عنوان آلاینده شاخص شهر، افزایش تعداد آنالایزر اندازه گیری این آلاینده در اولویت قرار دارد و ایستگاه‌های جدید حتماً به آنالایزر سنجش ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون مجهز هستند.

میرزایی قمی در پایان اظهارکرد: امید است با بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید، تعداد دستگاه‌های سنجش آلاینده ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون تا ۲۳ دستگاه افزایش یابد که این میزان، بر کمیت و کیفیت داده‌های برداشت شده از این آلاینده تا حد بسیار مطلوبی خواهد افزود.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *