حقایقی جالب درباره NBA

حقایقی جالب درباره NBA

فصل جدید رقابت‌های لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا با دیدار مدافع عنوان قهرمانی برابر یاران لبران جیمز شروع می‌شود.

به گزارش سادس، مسابقات انجمن بسکتبال آمریکا یا لیگ NBA از ۷۵ سال پیش شروع به کار کرد و در این سال‌ها بسکتبال از یک ورزش عادی و تفریحی برای مردم آمریکا به ورزشی مهم تبدیل شد. در حال حاضر ستارگان ورزش بسکتبال اغلب در لیگ NBA آمریکا پرورش پیدا می‌کنند و آرزوی هر بسکتبالیستی است که در این لیگ بازی کند. فصل جدید رقابت‌های NBA از بامداد چهارشنبه با دیدار دنور ناگتس و لس‌آنجلس لیکرز آغاز می‌شود. هیجان بسکتبال دوباره بالا می‌رود. از همان اولین بازی تقابل دو فوق ستاره NBA جالب توجه خواهد بود. نیکولا یوکیچ، ارزشمندترین بازیکن فینال فصل قبل، و لبران جیمز، بازیکن کلیدی لیکرز، برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد.

نمای کلی

NBA به طور سنتی به دو کنفرانس شرق و غرب تقسیم می‌شود. این بخش‌ها هر کدام از ۱۵ تیم تشکیل شده‌اند. در اواخر آوریل بعد از ۸۲ بازی فصل بین تمام تیم‌های لیگ، تیم‌ها بر اساس نتایج در هر کنفرانس رده‌بندی می‌شوند. سپس هشت تیم برتر کنفرانس شرق و هشت تیم برتر کنفرانس غرب به صورت حذفی با هم رقابت می‌کنند (هر تیم با تیم‌های کنفرانس خود)، صعود تیم‌ها بر اساس چهار برد در هفت بازی است به این مرحله پلی‌آف گفته می‌شود که تا آخر ماه مه ادامه‌ دارد. قهرمان هر کنفرانس که مشخص شد به دیدارهایی راه می‌یابند و دو تیم در فینال (چهار برد در هفت بازی) با هم رقابت می‌کنند و در نهایت قهرمان NBA می‌شود.

مسابقه بین منتخب کنفرانس غرب و منتخب کنفرانس شرق در ماه فوریه برگزار می‌شود که به آن آل‌استار می‌گویند.

شکل‌گیری NBA

حقایقی جالب درباره NBA

ژوئن سال ۱۹۴۶ بوستون گادر، مالک استادیوم والتر براون، متوجه شد که استادیوم‌های هاکی روی یخ، شب‌ها بدون استفاده‌اند و برای در آمدزایی بیشتر می‌توان از آنها برای برگزاری مسابقات بسکتبال استفاده کرد. در آن زمان تیم‌های هاکی روی یخ اوضاع مالی خوبی نداشتند.

او انجمن بسکتبال آمریکا را بنیانگذاری کرد که سال ۱۹۴۹ به لیگ بسکتبال آمریکا پیوست و به ‌این‌ ترتیب NBA (انجمن بسکتبال ملی) شکل گرفت. تا پیش از این اتفاق بسکتبال در آمریکا تنها یک ورزش دانشگاهی بود و به شکل کنونی طرفدار نداشت. بدین شکل بود که بسکتبال در آمریکا رشدی مضاعف پیدا کرد.

مدعیان قهرمانی چه تیم‌هایی هستند؟

به طور سنتی، غرب قوی‌ترین تیم‌ها را در NBA دارد. دنور ناگتس، مدافع عنوان قهرمانی نیز در کنفرانس غرب بازی می‌کند و یک بار دیگر از مدعیان قهرمانی است. نکته مثبت درباره دنور این است که این تیم تغییر چندانی نسبت به فصل قبل نداشته و همچنان روی یوکیچ تکیه می‌کند.

فینیکس سانز با حضور کوین دورانت و دوین بوکر نیز شانس زیادی برای قهرمانی دارند. گلدن‌استیت وریرز با حضور استفن کری، کلی تامپسون و کریس پل کهنه‌کار که از فینیکس به این تیم پیوسته‌ نیز پنجمین قهرمانی NBA در ده سال اخیر را دنبال می‌کند.

اما در کنفرانس شرق نیز مدعیان عنوان قهرمانی حضور دارند. در درجه اول باید به میلواکی باکس اشاره کنیم. باکس سال ۲۰۲۱ برای اولین بار پس از ۴۰ سال قهرمان شد و خیلی از این قهرمانی به لطف حضور یانیس آنتتوکومپو رقم خورد.

علاوه بر میلواکی، بوستون سلتیکس نیز می‌تواند به فینال راه یابد. بوستون در پیش‌فصل کریستپس پورزیسیس را خرید.

به چه کسی دیگری باید توجه کرد؟

ویکتور ویمبانیاما ۱۹ ساله پیش از ورود به آمریکا یکی از بزرگترین استعدادهای بسکتبال محسوب می‌شد. سن‌آنتونیو اسپرز در مجموع برای اولین بار و مبانیامای ۲.۲۴ متری را درفت کرد. «ومبی» می‌تواند هم به عنوان پاور فوروارد و هم به عنوان سنتر (بیگ‌من) بازی کند. او در دفاع قوی است و پتانسیل بالایی در حمله دارد. او طرفداران NBA را با چند حرکت در پیش فصل به وجد آورد.

حقایق جالب درباره NBA:

حقایقی جالب درباره NBA

– شکیل اونیل، یکی از بهترین بازیکنان NBA که چهار بار در NBA و ۱۵ بار در مسابقات آل‌استار قهرمان شده است، تنها ۲۲ بار پرتاب سه امتیازی داشته است که یک بار موفقیت‌آمیز بوده است!

– کوبی برایانت زمانی که اولین قراردادش را امضا کرد زیر ۱۸ سال بود. بنابراین طبق قوانین، والدین برایانت به جای او قرارداد امضا کردند.

– ۶۰ درصد از بازیکنان NBA، پنج سال بعد از بازنشستگی ورشکست می‌شوند. آمارها نشان داده است که ۶۰ درصد از بازیکنان NBA به دلیل اینکه از درآمد خود در راستای داشتن زندگی لوکس استفاده می‌کنند و سرمایه‌گذاری ندارند ورشکست می‌شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *