هالند بی‌رقیب به دنبال کفش طلای لیگ برتر

هالند بی‌رقیب به دنبال کفش طلای لیگ برتر

ارلینگ هالند در این فصل در غیاب هری کین به دنبال رسیدن به دومین کفش طلایش است.

به گزارش سادس و به نقل از بی‌ساکر، لیگ برتر بار دیگر در تابستان پرهزینه‌ترین لیگ بود و بازیکنانی مانند راسموس هویلوند و کریستوفر انکونکو راهی لیگ برتر شدند و البته مهم‌ترین اتفاقا رفتن هری کین به بایرن‌مونیخ بود. مهاجم ۳۰ساله که بهترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس شده است تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۷ با بایرن‌مونیخ، رکورددار قهرمانی در بوندسلیگا، به توافق رسید و پیراهن شماره ۹ باشگاه مونیخ را بر تن کرد.

درست است که هری کین از لیگ برتر رفته است ولی هنوز مهاجمان قابل زیادی در این لیگ هستند که می‌توانند ارلینگ هالند را به چالش بکشند. سون هیونگ مین از تاتنهام در کنار محمد صلاح مدعی کسب کفش طلا هستند. مارکوس رشفورد، الکساندر ایسک، کالوم ویلسون، اولی واتکینز (آستون ویلا)، ایوان تونی (برنتفورد) و گابریل ژسوس (آرسنال) نیز چهره‌های بزرگ دیگری در لیگ برتر انگلیس هستند.

ارلینگ هالند با زدن ۳۶ گل، تبدیل به بازیکنی شد که بیشترین گل را در یک فصل به ثمر رساند و از اسطوره‌های چون اندی کول و آلن شیرر پیشی گرفت.

اگر چه میانگین گلزنی او در لیگ قهرمانان هنوز بالاتر از گل به ازای هر بازی است (۳۵ گل در ۳۲ بازی) ولی مهاجم منچسترسیتی در حال حاضر در بدترین روند خود در اروپا قرار دارد و خوش‌شانس بود که بالاخره توانست بعد از چند بازی در دیدار برابر برایتون یکی از گل‌های تیمش را به ثمر رساند.

تیری آنری بازیکنی است که بیشترین کفش طلای لیگ برتر را با ۴ کفش طلا در اختیار دارد. مهاجم افسانه‌ای آرسنال اولین کفش طلایش را در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱ با زدن ۲۴ گل به دست آورد و دو سال بعد بار دیگر به این مهم رسید. آنری در فصل ۲۰۰۴ -۲۰۰۳ توانست ۳۰ گل بزند. در فصل  ۲۰۰۵-۲۰۰۴ توانست ۲۵ گل و فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۵  نیز ۲۷ گل زد و آقای گل شد.

هری کین، محمد صلاح و آلن شیرر توانستند ۳ بار کفش طلا را به دست بیاورند.

جدول گلزنان لیگ برتر فصل۲۰۲۴-۲۰۲۳ به شرح زیر است:

۹ گل: ارلینگ هالند (منچستر سیتی)
۷ گل: محمد صلاح (لیورپول)
۶ گل: الکساندر ایساک (نیوکاسل)، سون هیونگ مین (تاتنهام) و بوون (وستهم)
۵ گل: کالوم ویلسون (نیوکاسل)، هوانگ هی چان (ولورهمپتون)، داگلاس لوئیز (استون ویلا)، اولی واتکینز (استون ویلا)، امبومو (برنتفورد)

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *