لزوم توجه به دستورالعمل کاهش مصرف پلاستیک

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: با توجه به دستورالعمل کاهش مصرف پلاستیک می‌بایست نگاه ویژه و جدی‌تری در این حوزه در منطقه ۱۳ شکل بگیرد.

به گزارش سادس حلیاسادات حسینی در دهمین هفته «چهارشنبه‌های محیط زیستی» از وضعیت محیط زیست منطقه ۱۳ بازدید و این منطقه را به عنوان منطقه‌ای فعال در پروژه‌های شاخص و اولویت‌دار محیط زیستی معرفی کرد.

وی با بیان اینکه بحث مدیریت سبز یکی از موضوعات مهم در منطقه ۱۳ است، گفت: طبق اسناد بالادستی در حوزه محیط زیست یکی از آیتم‌های اصلی که باعث جاماندن منطقه ۱۳ از کاروان محیط زیستی شهرداری شده است، بحث مدیریت سبز است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بر ضرورت نگهداشت تجهیزات تجدیدپذیر در کنار نگاه توسعه‌محور در منطقه تاکید کرد و از شهرداران نواحی خواست که با نگاه جدی‌تر به محیط زیست، تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر داشته همچنین تعمیر و نگهداشت تجهیزات خورشیدی را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

وی‌ با اشاره به تفاهمنامه شهردار تهران با وزیر نیرو در خصوص تصفیه‌خانه‌ها اظهارکرد: در طرح جامع فاضلاب شهر تهران ، تصفیه‌خانه فاضلاب شرق در پارک سرخه حصار دیده شده است که می‌بایست احداث آن با توجه به اصول کارشناسی در اولویت‌های کاری منطقه قرارگیرد همچنین طبق دستورالعمل ابلاغی تصفیه خانه شرق با عنوان سرخه حصار در این محدوده جانمایی می‌شود.

حسینی ادامه داد:با توجه به دستورالعمل کاهش مصرف پلاستیک می‌بایست نگاه ویژه و جدی‌تری در این حوزه در منطقه صورت گیرد تا در آینده شاهد کاهش مصرف پلاستیک در منطقه ۱۳ باشیم.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پایان گفت: امیدواریم نگاه محیط زیستی با حمایت شهردار منطقه در بدنه شهرداری منطقه ۱۳ بیش از پیش تسری پیدا کند و با برنامه‌ریزی دقیق و مدون بستر رشد فرهنگ محیط زیستی را در جامعه فراهم کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست وتوسعه پایدار در این بازدید نیم روزه از مکان‌هایی چون ایستگاه دوکوهه، پارک سرخه حصار، نیروگاه خورشیدی و نیروهوایی بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *