برگزاری طرح «جهاد دامپزشکی» با هدف ارائه خدمات به عشایر استان قم

سادس/قم استاندار قم با اشاره به برگزاری طرح های متعدد با هدف بهبود ارائه خدمات به عشایر استان گفت: طرح جهاد دامپزشکی با هدف ارائه خدمات به عشایر در کشور اجرایی شده و به زودی در استان قم نیز اجرا می شود.

به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، سید محمد آقامیری صبح امروز در جلسه شورای عشایر استان که در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به بازدید میدانی هفته گذشته از وضعیت عشایر استان بیان کرد: هدف از برگزاری این جلسه که با حضور معتمدین و نمایندگانی از عشایر استان و جمعی از مدیران استانی برگزار می شود، رسیدگی به وضعیت عشایر در استان قم و پیگیری مشکلات آنهاست.

وی افزود: بین قشر عشایر و عموم مردم مرزبندی ای وجود ندارد و عشایر از معدود اقشاری هستند که کمترین خدمات را دریافت کرده و بیشترین منافع را برای استان خود و کشورمان دارند.

استاندار قم با بیان اینکه طرحی با عنوان «جهاد دامپزشکی» در کشور اجرایی شده و به زودی در قم نیز اجرا خواهد شد، تصریح کرد: این طرح با اولویت تمرکز خدمات دهی به عشایر و با هدف آموزش درباره مراقبت از دام، معاینه، درمان، سمپاشی اماکن دامی و دیگر خدمات به صورت رایگان درحال اجرا شدن است و به زودی استان قم نیز از این ظرفیت بهره مند خواهد شد.

در ادامه این جلسه ضمن بیان مشکلات عشایر استان توسط معتمدین، اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به عشایر با هدف حل آبرسانی آب شرب به شش روستای حوزه قمرود با همکاری اداره کل آب و فاضلاب استان، تعریض برخی جاده های عشایری استان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و اعطای تسهیلات به ازای هر رأس دام توسط شورای عالی بانک ها به عشایر از مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *