دقیقی: مشکلات شمس‌آذر در دفاع به دلیل کم‌تجربگی است

دقیقی: مشکلات شمس‌آذر در دفاع به دلیل کم‌تجربگی است

سادس/قزوین سرمربی تیم شمس‌آذر قزوین گفت: فوتبال ایران در مدافع وسط و چپ و راست گرفتار معضل است و به طور قطع باید در این زمینه بیشتر کار شود، هرچند بیشتر مشکلات تیم ما در دفاع به دلیل کم‌تجربگی است.

به گزارش سادس، سعید دقیقی چهارشنبه شب ۱۲ مهر در نشست خبری پیش از بازی شمس آذر قزوین و ذوب آهن اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به دلیل تعطیلی لیگ این بازی برای ما بازی سختی خواهد بود اما ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم فردا حداکثر امتیاز را کسب کنیم، بازیکنان ما خیلی خوب تمرین کردند تا مزد زحماتشان را بگیرند، تیم ذوب آهن هم تیم خیلی خوبی است، بودجه خیلی بیشتری نسبت به شمس آذر دارد، اما این دلیل نمی‌شود شمس آذر تلاش نکند.

وی در ادامه بیان کرد: تعطیلی لیگ همیشه برای تیم‌هایی که از لحاظ مالی در سطوح پایین‌تری قرار دارند و تازه وارد لیگ برتر شده‌اند، شرایط نامناسبی ایجاد می‌کند، چون تیم باید زیرساخت مناسب برای پر کردن این فاصله‌ زمانی را داشته باشد، اردوی خوب و بازی تدارکاتی نیاز دارد که بازیکنان به شرایط مسابقه برسند اما وقتی تیم به لحاظ مالی در شرایط خوبی نباشد این امکان برای بازیکنان وجود نخواهد داشت.

این سرمربی خاطرنشان کرد: متأسفانه مصدوم داریم و چند نفر از بازیکنان تأثیرگذار ما مصدوم‌ هستند و سه بازیکن اصلی ما در این بازی حضور ندارند ولی بازیکنان جایگزین کیفیت خوبی دارند چون به صورت کلی بازیکنان تیم ما همگی یک دست هستند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره ضعف شمس آذر در خط دفاعی، تصریح کرد: فوتبال ایران در مدافع وسط و چپ و راست گرفتار معضل است، اگر تیم ملی و تیم‌های بزرگ ایران را بررسی کنید می‌بینید یا بازیکنان خارجی استفاده کردند یا بازیکنانی که دارند از لحاظ سن و سال طوری هستند که سال‌های پایانی فوتبال خود را سپری می‌کنند اما آنچه واضح است به طور قطع باید در این زمینه بیشتر کار شود. هرچند بیشتر مشکلات تیم ما در دفاع به دلیل کم‌تجربگی است.

دقیقی در پاسخ به سؤال یک خبرنگار درباره چالش سرمربی با مدیرعامل شمس‌آذر، گفت: اگر در یک و سال و نیم مسئولیت بنده شمس آذر موفقیت‌هایی را به دست آورده، به دلیل تلاش یک مجموعه از مالکین و مدیرعامل تا کادر فنی و بازیکنان و مسئولان استان بوده است، به هر حال چالش وجود دارد و وقتی چالش نباشد نمی‌توان نقاط قوت و ضعف را پیدا کرد.

شمس‌آذر خانه من است

وی افزود: آن مدل چالشی که شما تصور می‌کنید در تیم وجود ندارد چراکه چالش‌ها در جهت رفع اشکالات بوده و اگر قرار باشد با نبود من تیم موفق بشود از تیم کنار می‌روم چون این تیم را خانه خودم می‌دانم و مانند بچه‌ای آن را بزرگ کردم از زمانی که در بحران بود تا چالش‌های کسر امتیاز ابتدای فصل و رسیدن به این شرایط همراه تیم بوده‌ام.

سرمربی شمس‌آذر عنوان کرد: در آمارها هجومی‌ترین تیم از لحاظ خلق موقعیت شمس‌آذر است و این‌ها نشان می‌دهد عملکرد کل مجموعه با همه بضاعتش خوب بوده اما این راه طولانی است و باید نگاه بلندمدت داشته باشیم و شرایط بهتری برای تیم فراهم کنیم گه اگر این طور نباشد ممکن است هر اتفاقی برای تیم بیفتد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه نگرانم اما امیدوار، یادآور شد: زمان برای ما خیلی مهم است فرصت‌ها درگذرند و اگر زمان از دست برود دیگر بازگشتی در کار نیست، از مسئولان از جمله استاندار و نمایندگان مجلس خواهش می‌کنم برای شمس‌آذر برنامه‌ای داشته باشند تا این تیم بتواند سال‌ها در لیگ برتر باقی بماند و اگر برای شمس‌آذر برنامه‌ای وجود نداشته باشد سرنوشت خوبی در انتظار این تیم نوپای خصوصی نخواهد بود.

دقیقی در پایان بیان کرد: فکر می‌کنم مسئولان استان قزوین با ظرفیت‌های صنعتی و ملکی که در این استان وجود دارد، بتوانند با تشکیل یک کارگروه منابعی را به شمس آذر تخصیص دهند و بخشی از بودجه مورد نیاز این تیم را تأمین کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *