جلوگیری پلیس از قاچاق ۲۱۰ تن مواد پتروشیمی به خارج از کشور

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۲۱۰ تن مواد پتروشیمی قاچاق از انباری در جنوب تهران خبرداد.

به گزارش سادس، سرهنگ هدایت بهرامی در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از طریق منابع خبری و نیز انجام اقدامات فنی و پلیسی از محل بارگیری و  قاچاق کالا به خارج از کشور در محدوده شورآباد با خبر شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند که در جریان تحقیقات انجام شده، مشخص شد مسئولان یک انباری در شورآباد، مواد پتروشیمی قاچاق را به وسیله کامیون به خارج از کشور منتقل می‌کنند.

بهرامی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد در یک سوله کیسه‌های مواد پتروشیمی دپو و باز شده و محتویات آن عینا به کیسه دیگری با مارک، مدل و مشخصات متفاوت منتقل می‌شود، چرا که صادرات مواد پتروشیمی دست اول ممنوع است و به همین دلیل مواد را به کیسه‌های دیگر با مشخصات دیگری منتقل می‌کردند تا از این طریق آن را به کشورهای همسایه قاچاق کنند.

وی با اشاره به هماهنگی با مقام قضایی و انجام عملیات گفت:‌ماموران با حضور در محل این انبار اقدام به کشف مواد پتروشیمی قاچاق کردند. اقلام کشف شده شامل چهار هزار و ۱۵۰ کیسه به وزن تقریبی ۲۱۰ تن بود که برابر نظر کارشناسان دست‌کم ۵۰ میلیارد ریال ارزش داشت. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه یک نفر در این خصوص دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد، گفت: انبار مذکور نیز پلمب شد. همچنین در این خصوص پرونده‌ای تشکیل شد و به همراه متهم دستگیر شده روانه دادسرا شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *