محیط زیست بدون اغماض با مصادیق آلودگی برخورد می‌کند

سادس/فارس مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با تأکید بر این نکته که ظرفیت‌های صنعیتی و تولید احتمالی آلایندگی در شمال استان رصد می‌شود، گفت:‌ محیط زیست با قاطعیت و بدون اغماض با هر گونه مصادیق آلودگی آب و خاک و هوا در این مناطق برخورد می‌کند.

به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس، عطا پورشیرزاد امروز، اول مهرماه در نشست بررسی مسائل و مشکلات کارکنان و شناسایی وضعیت مناطق تحت مدیریت محیط زیست در شهرستان‌های شمالی استان گفت:‌ ظرفیت‌های صنعتی و تولید احتمالی آلایندگی در شمال فارس در رصد کامل محیط زیست قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه محیط زیست با قاطعیت و بدون اغماض با هرگونه مصادیق آلودگی آب و خاک و هوا در این مناطق برخورد می‌کند، افزود: استعدادهای منحصر به‌فردی برای توسعه صنعتی در شهرهای شمال فارس وجود داشته که از آن بهره‌گیری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: فشار بیشتر بر این بخش با ایجاد آلودگی آب و هوا و بهره‌برداری بی‌رویه از انفال الهی و منابع طبیعت نه تنها در توسعه پایدار این مناطق نقشی ندارد بلکه چه بسا آسیب‌زا هم باشد، از این‌رو تاکید ما بر این است که هر گونه طرح توسعه صنعتی همراه با ارزیابی دقیق محیط زیست باشد.

وی بر لزوم شفاف‌سازی مراودات صنعتی در صدور مجوزها تأکید کرد و افزود: عدم شفافیت در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی و خدماتی سبب می‌شود که مخاطرات محیط‌زیستی و اجتماعی قابل‌توجهی، به‌ویژه برای جوامع محلی ایجاد شود.

همچنین در این نشست مسئولان اداره‌های پارک ملی بمو، مرودشت، پاسارگاد، خرامه، زرقان ،بیضا مسائل و مشکلات را بیان کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *