۵۰ درصد بودجه امسال شهرداری تهران محقق شده است

معاون مالی شهرداری تهران در مورد وضعیت تخصیص بودجه به مترو و اتوبوس توضیحاتی ارائه کرد و گفت:۵۰ درصد بودجه امسال شهرداری تهران محقق شده است.

به گزارش سادس،  لطف اله فروزنده در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تا این لحظه ۳۲ هزار میلیارد تومان درآمد نقد داشتیم، اظهار کرد: ۵۰ درصد بودجه امسال محقق شده است.۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه غیرنقد نیز محقق شده که در سیستم ثبت نشده است.

وی در مورد وضعیت پیش پرداخت به شرکت‌های تولید کننده اتوبوس با بیان اینکه در قرارداد اسنا ۲۵ درصد نقد، ۲۵ درصد ملک و ۵۰ درصد تسهیلات است، گفت: ما با شرکت عقاب تقریبا تسویه کرده و کمک کرده ایم که اتوبوس‌ها را تحویل دهد که البته باید پیش پرداخت ۱۵۰۰ دستگاه را پرداخت می کردیم که ۱۰۰۰  دستگاه پرداخت شده و باید ۱۰۰۰ فقره ملک تحویل می دادیم و باید نقل و انتقال انجام شود و قرار بر این شده است تا ماهیانه ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ما تحویل دهد.

فروزنده با تأکید بر اینکه تسهیلات در قرارداد با «اسنا» نیز با بانک تجارت هماهنگ شده است، تصریح کرد: این شرکت نیز تعهد داده که ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را تحویل دهد. با سبلان خودرو نیز پیش پرداخت مینی بوس‌ها را انجام داده ایم و در بودجه ۸۰۰۰ میلیارد تومان به صورت ۵۰۰۰  میلیارد تومان نقد و ۳۰۰۰ میلیارد تومان غیرنقد برای تأمین اتوبوس پیش بینی شده است و این در حالیست که باید ۱۷ هزار میلیارد تومان عمل کنیم.

وی ادامه داد: معمولاً تا هزینه ها ثبت شود تقریبا به پایان سال می رسد. اعتبار مصوب شورا برای حمل و نقل۲۰ هزار و ۷۸۵ میلیارد تومان بوده و ۱۴ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است. از این میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان نقد و مابقی غیر نقد است.

فروزنده با بیان اینکه حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه تزریق کرده‌ایم به صورتی که در شرکت مترو، اعتبار مصوب دو هزار و ۵۳۶ میلیارد تومان بوده و دو هزار و ۷۲۱ میلیارد تومان پرداخت کردیم، ادامه داد: در اتوبوسرانی نیز هفت هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان بوده که چهار هزار و ۲۹ میلیارد تومان به صورت نقد پرداخت کردیم. ما به دنبال ارائه متمم بودجه هستیم تا اعتبار حمل و نقل افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *