مرادی: در انتخابات جهانی مدعی جدی هستیم/ برای برگشتن رستمی به جمع ملی‌پوشان وقت است


رییس فدراسیون وزنه برداری

نشست خبری علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری صبح امروز در محل این فدراسیون برگزار شد و مرادی در ابتدای این نشست گزارشی درباره فعالیت های فدراسیون ارائه داد.

به گزارش سادس، رییس فدراسیون وزنه برداری اظهار کرد: با توجه به منابع محدودی که داشته ایم سال گذشته نزدیک به صد مدال معتبر توسط وزنه برداران ما کسب شده است. سعی شد به افتخارات ورزش اضافه شود و جا دارد از رسانه ها که یاور ورزش هستند تشکر کنم.
در ادامه او پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود: 
سوال اول درباره منابع مالی فدراسیون بود که مرادی پاسخ داد: من فکر می کنم ورزش قهرمانی در وزارت ورزش ٧٥ میلیارد بودجه دارد. نزدیک ٦٠ تا ٦٥ میلیارد هم کمیته المپیک بودجه دارد که از این مبلغ سه میلیارد و دویست میلیون تفاهم نامه ما با وزارت بوده که ٧٥ درصد پرداخت کرده است و بودجه از طریق کمیته المپیک ٢ میلیارد بوده که ٦٧ درصد به ما پرداخت شده است. این مبلغ برای ورزش قهرمانی کم است. با توجه به افتخاراتی که وزنه برداری دارد کم است. این مبالغ قابل تجدید نظر است چون بودجه بر اساس برنامه تصویب می شود به نظرم ما در برنامه هم موفق بوده ایم و چشم و چراغ کاروان ایران در ریو بودیم.
او درباره انتخابات جهانی هم گفت: بنا به دعوت رییس کنفدراسیون قاره پان آمریکن به این قاره رفتیم و جلساتی داشتیم. با وزیر ورزش دومینیکن و رییس کمیته ملی المپیک مذاکره داشتیم و برنامه هایمان را اعلام کردیم. وزنه برداری در جهان شخصیت و اعتبارش را کمتر جلوه می دهد و مسائلی از جمله مسائل مالی و مبارزه با دوپینگ مطرح شد. الگو های خوبی در ایران داریم که در آنجا مورد استقبال قرار گرفت. شاید دلارهای نفتی عربی کار ما را کم جلوه کند اما اکنون هم کارهای خوبی انجام می دهیم که موفق بوده ایم. آنجا برای پست ریاست و دبیر کلی اعلام آمادگی کردیم و درباره بدنه فدراسیون جهانی هم برنامه داریم. اولویت، گرفتن یک پست مهم در فدراسیون جهانی است تا بتوانیم وجهه جهانی وزنه برداری را بیشتر کنیم.
مرادی افزود: هرکس می تواند در انتخابات شرکت کند. رقابت بسیار جدی است و ما هم یک مدعی جدی هستیم برای ریاست دبیر کلی و اعضای هیات رییسه. در بدنه فدراسیون جهانی و در کمیته های مختلف هم کاندیدا داریم. همه کاندیداهای ما نیز از نخبه های خوب در قسمت های مختلف هستند.

مرادی درباره ماجرای کیانوش رستمی و سجاد انوشیروانی گفت: ما وقت داریم تا کیانوش به جمع اعضای تیم ملی برگردد تا به صورت تیمی کار کند و منافع ملی دنبال شود. جای نگرانی نیست. قوانین درون اردویی تدوین شده که همه باید آن را رعایت کنند. کیانوش رستمی حرفه ای است و درکی متقابل بین فدراسیون و او می تواند ایجاد شود و حفظ حرمت سرمربی هم الزامی است. تعاملات ایجاد می شود.
سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی هم درباره ماجرای رستمی بیان کرد: اول اینکه اختلاف بین من و کیانوش نبوده و نخواهد بود حداقل از طرف من. او دوست صمیمی من است و همیشه هم این موضوع را گفتهام. نان و نمک هم را خورده ایم و احترام برایش قائل هستم. شرایطش را درک می کنم. سه سال خیلی سخت تمرین کرد و شاید نیاز باشد زمان بیشتری برای ریکاوری داشته باشد. برای دورههای بعدی او را دعوت کردیم و اگر بیاید در خدمتش هستیم. ان‌شاءالله او هم از قوانین و آیین نامه تمکین کند و بیاید. من هم برای او و هم برای همه تمام توانم را می گذارم.
باقری نایب رییس فدراسیون هم درباره این موضوع بیان کرد: شورای عالی چند جلسه درباره این موضوع داشت. آیین نامه برای کیانوش رستمی وضع نشده بلکه یک طرح کلی است. این تصور ایجاد شد که آیین نامه برای حل مساله کیانوش وضع شده اما اینطور نیست. درباره موارد مختلف این آیین نامه مطرح شده است و درباره ریز به ریز آنها تصویب شده است.

باقری ادامه داد: نمی خواهیم بازیکن سالاری باشد و از طرف دیگر هم فدراسیون نمی خواهد سرمایه ای سوخته شود. 
مرادی در پاسخ به سوال سادس که آیا فدراسیون در حال زمان خریدن برای حل این موضوع نیست؟ بیان کرد: اگر این موضوع حل نشود بر اساس نظر سرمربی و شورای عالی افرادی که در این قالب نباشند در اعزام های برون مرزی شانسی ندارند. این قوانین را رعایت نکنند در برنامه برون مرزی ها نخواهد بود.

مرادی در ادامه درباره انتخابات کمیته ملی المپیک بیان کرد: اول فدراسیون جهانی را فکر می کنم و بعد از آن موارد دیگر. اما درباره کمیته ملی المپیک فعلا صحبت نکنیم بهتر است. 

انوشیروانی درباره مدیریت تیم ملی بیان کرد: فکر کنم موضوع شفاف شد. نفرات درون تیم یک قسمت با سابقه ها هستند و یک قسمت جوانتر ها که امید آینده ما هستند. تمام آنها هم بعد از دعوت وارد اردو شدند. همه با برنامه و علم روز تمرین ها را ادامه می دهند. واقعا برنامه هایمان متفاوت شده و برنامه های خوب و جدیدی داریم که طبق علم روز دنیا است. تمام بچه ها ایمان دارند که با این برنامه ها به بهترین نتایج می رسیم. یکسری مشکلات مالی داریم که امیدوارم مسوولان صدای ما را بشنوند و مابقی طلب ما را بدهند تا خیلی از مشکلات مرتفع شود و بتوانیم با قدرت پیش برویم. جو بسیار خوبی در اردو داریم. همه طبق برنامه هستند و مشکلی در اردو نداریم. آنهایی که در اردو هستند ندیده‌ام که تمکین نکنند. همه با قوت قلب و برای پیمودن راه قهرمانی آمدهاند و مطمئنم مشکلی با ما ندارند. کیانوش رستمی در آخرین دعوت ما بود و نیامد و می دانم در ترکیب آسیایی ما و کشورهای اسلامی نخواهد بود.

انوشیروانی در پاسخ به این سوال که جانشینی برای کیانوش دارد؟ گفت: کیانوش نابغه ورزش است و مگر می شود جایگزین برایش بیاید. رویش حساب می کنیم و می دانیم نابغه است و در آن وزن بیشترین امید را به او داریم. تلاش داریم که باشد و تلاش هم می کنیم در همه اوزان افرادی با استعداد و توانمند بسازیم.
مرادی درباره لباس وزنه برداران بانوان بیان کرد: در جلسه با رییس فدراسیون جهانی اعلام شد که چرا ایران در وزنه برداری بانوان فعالیتی ندارد. جلساتی با مسوولان داخلی ورزش داشتیم تا بتوانیم کارمان را شروع کنیم. اساسنامه ما تقویت شد و نایب رییس بانوان هم در فدراسیون جای گرفت. در بدنه اساسنامه، وزنه برداری بانوان مطرح است و این اساسنامه درحال سیر مراحل اداری برای تصویب است. تا چند وقت دیگر کلاس مربی گری برای بانوان انجام می شود و بالغ بر ٤٠ نفر ثبت نام کرده اند که خودمان باور نمی کردیم. همان لباسی که مدنظر داریم مورد تایید جهانی است. از همین پوشش مناسب در رقابت های مختلف استفاده می شود و واقعا مناسب است. اساسنامه تا پایان سال تایید می شود و فعالیت بانوان هم اکنون هم انجام می شود. سال آینده جشنواره گروه های سنی هم خواهیم داشت. مسابقات بین المللی نیاز به موارد مختلف دارد مثل حداقل رکوردها برای حضور در مسابقات.

مرادی در ادامه بیان کرد: جا دارد از حمایت کننده های مالی فدراسیون تشکر کنم. برای ما فرق ندارد کدام تیم نظامی در وزنه برداری باشد. ما از هر کدام که خود نیروهای مسلح معرفی کند حمایت می کنیم. ما از تیم های فعال در وزنه بردای حمایت می کنیم. بیشتر شدن تعداد تیم ها هم خوب است چون صدا و سیما پوشش خوبی از مسابقات ما دارد و اکنون وزنه برداری این فضا را دارد که حامیان مالی وارد شوند. البته دوست نداریم تیم ها یک سال بیایند و بعد بروند. اینطور خوب نیست. امیدواریم که سال آینده هم لیگی پویاتر داشته باشیم. باید زیرساخت هایمان را بهتر کنیم تا کیفیت کارمان بیشتر شود و بتوانیم در لیگ فعالیت گسترده ای داشته باشیم. اینطور نباشد که تیم ملی بسازد و تحویل باشگاه داده شود. باشگاههای ما هم باید در استعدادیابی فعالیت کنند. انتظار داریم کار تیم ملی که تمام می‌شود باشگاه ها بتوانند از ملی پوشان حمایت کنند. مدیریت در فوتبال چون پول دارد راحت تر است.

او در پاسخ به سوال سادس که چقدر شانس برای موفقیتش در انتخابات فدراسیون جهانی قائل است؟ بیان کرد: انتخابات شانسی نیست. شاید یک جاهایی کسی از لپ لپ خارج شود اما در وزنه برداری اینطور نیست. ما با برنامه ورود کرده ایم و اگر برنامه نداشتیم وارد نمی شدیم. ما تجربه ١٢ سال دبیری کنفدراسیون آسیا و ١٢ سال ریاست فدراسیون ایران را به کار گرفته ایم. افراد توانمند مدیریتی رابه کار گرفته ایم تا برنامه ای قوی داشته باشیم. زمانی که آسیا را تحویل گرفتیم به مراتب وضعیتی پایین تر از اروپا داشت اما با تلاش ما بهتر از آنجا شد که البته اگر با همین وضعیت پیش برود آسیا به سال های قبل باز می گرد چون مسوولان کنونی آسیا اوزان را هم نمی‌شناسند.
او افزود: ما گام به گام پیش رفته‌ایم و برنامه خوبی داریم. جا دارد از وزارت امور خارجه و سفرایمان در کشورهای دیگر تشکر ویژه کنم. اکنون وزارت خارجه و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اعلام حمایت کرده اند و ما هم با تمام توان پیش می رویم. 

مرادی در پاسخ به این سوال سادس که آیا با تاماش آیان هم درباره کاندیدا شدن خودش صحبت کرده است؟ بیان کرد: به عنوان کاندیدا از کسی اجازه نمی گیریم و رودربایستی نداریم. رقیب جدی هستیم و همه را رقیب جدی می بینیم. خود تاماش آیان هم رقیب است و بر اساس همان برنامه هایمان پیش می رویم. الان یکی از آسیب های جدی وزنه برداری عدم به کار گیری خرد جمعی در ٥ قاره است. ما مدیران خوبی در ٥ قاره داریم که می توانند کارهای بزرگی انجام دهند اما کنار مانده اند. اعتقاد داریم باید از تمام ظرفیت های وزنه برداری دنیا استفاده کنیم. حتی باید از تجربه افرادی مثل آیان استفاده کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا با وجود محدودیت های مالی درست است در وزنه برداری بانوان سرمایه گذاری شود؟ بیان کرد: با سرمایه گزاری های انجام شده در ورزش بانوان دیدیم که کیمیا علیزاده در ریو درخشید و توانایی یک بانوی ایرانی را اثبات کرد. با توجه به علاقه های زیاد به وزنه برداری، با رویکرد حمایتی وارد شده ایم و قول حمایت از برنامه های بانوانمان از وزارت ورزش را گرفته ایم و اصلا دوست نداریم به ورزش بانوان بی توجه باشیم. 
او  درباره ماجرای حضور مسوولان وزنه برداری آمریکا در ایران گفت: ما از همه دعوت کرده ایم و از مسوولان وزارت امور خارجه استعلام می گیریم. هرچه نظر مسوولان باشد طبق همان عمل می کنیم. در این موارد ما تابع قوانین کشور هستیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *