بسیاری از طلاق‌ها مربوط به روش نادرست انتخاب همسر است

حجت‌الاسلام شهاب مرادی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهمی که نخبگان جامعه نسبت به آن بی‌تفاوت هستند خانواده است گفت: بسیاری از طلاق‌ها مربوط به روش ناصحیح انتخاب همسر است.

به گزارش سادس به نقل ازفرهنگ نیوز، حجت‌الاسلام شهاب مرادی شامگاه شنبه در کارگاه آموزشی ریزمهارت‌های انتخاب همسر که در سالن مرکز آموزشی درمانی 17 شهریور رشت برگزار شد اظهار داشت: در کشور ما همان طور که امنیت مرزها و دفاع موشکی برای ما مهم است موضوع خانواده یک مبحث راهبردی و استراتژیک محسوب می‌شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهمی که نخبگان جامعه نسبت به آن بی‌تفاوت هستند خانواده است گفت: خانواده در ایران در خطر است و این خطر بسیار مهمی است.

وی با تاکید بر اینکه به‌عنوان دانشجو باید در سنگر دانشگاه مطالبات مقام معظم رهبری را عملی سازیم افزود: دانشجو از استادش بخواهد و به این فکر کنیم که چه کاری می‌توان انجام داد و دانشجویان باید به فکر برطرف کردن مشکلات باشند.

مرادی با بیان اینکه ما در موضوع خانواده دچار مشکل هستیم گفت: آمار طلاق ظرف 10 سال گذشته در کشور 2 برابر شده است و متوسط عمر خانواده نوپا از ازدواج در کشور 8 سال است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه بسیاری از طلاق‌ها مربوط به روش ناصحیح انتخاب همسر است بر لزوم و تداوم چنین کارگاه‌های آموزشی برای جوانان تاکید کرد.

وی با برشمردن عوامل موثر بر سست شدن بنیان خانواده که شامل باورهای غلط، سنت‌ها و شیوه‌های غلط و چشم و هم چشمی‌ها و عروسی‌های گران است خاطرنشان کرد: حدود 11 میلیون نفر مجرد در کشور داریم.

مرادی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم جلوی همه طلاق‌ها را بگیریم اما دست در دست هم می‌توانیم از حداقل 50 درصد طلاق‌ها پیشگیری کنیم و وظیفه مان را در راستای مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر تحکیم خانواده انجام دهیم.

این استاد دانشگاه با موثر دانستن رفتارصحیح و اقدام و عمل بر حسب وظیفه در جامعه تاکید کرد و گفت: در هر حوزه‌ای و موضوعی سعی کنید با مطالعه، یک پله بالاتر بیایید و با امید کار و تلاش کنید.

وی با تشویق جوانان به کار گروهی عنوان کرد: مطالبه مقام معظم رهبری این است که ما وظیفه مان را به‌خوبی انجام دهیم حتی شده با کاشت یک نهال قدمی برداریم.

نخستین جلسه از سلسله کارگاه‌های آموزشی “ریزمهارت‌های انتخاب همسر” در گیلان به همت موسسه تحکیم خانواده حیات طیبه استان گیلان با حضور مشتاقانه جوانان از سراسر استان با وجود راه‌بندان به‌علت بارش برف روزهای گذشته با مجموعه پرسش و پاسخ‌های دانشجویان و جوانان برگزار شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *