آموزش‌وپرورش باید به شکل متوازن توسعه پیدا کند

سادس/لرستان وزیر آموزش‌وپرورش گفت: آموزش‌وپرورش باید به شکل متوازن توسعه پیدا کند.

رضامراد صحرایی امروز دوم شهریورماه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش لرستان، با گرامیداشت هفته دولت و یاد خاطره شهدا به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: معلمان از اصلی‌ترین اداره‌کنندگان انقلاب بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار معلم خارج از آموزش‌وپرورش، دولت را اداره می‌کنند، افزود: ذات انقلاب آرمان‌خواهی و ایده‌آل‌خواهی به شکل واقع‌بینانه است.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: مسائل و مشکلات کشور به‌طور واقع‌بینانه صورت گیرد و آینده هر کشوری، استان و محله‌ای از وضعیت امروز آموزش‌وپرورش می‌گذرد و نشان‌دهنده آن است.

صحرایی با بیان اینکه آینده کشور از آموزش‌وپرورش عبور می‌کند، خاطرنشان کرد: توسعه استان لرستان بسیار نامتوازن است، چون رشد در آموزش‌وپرورش نداریم از توسعه عقب هستیم.

وی با اشاره محرومیت‌های فرهنگی در استان و لزوم توسعه معنوی و فرهنگی، افزود: محرومیت فکری و ذهنی ما بیشتر از محرومیت جیب و دست و حساب بانکی است.

وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کرد: لرستان استانی بسیار اصیل است و برخی از اقوام آن صاحب شجره هستند؛ از دست دادن اصالت این استان خیلی خطرناک است.

صحرایی با بیان اینکه باید مواظب آموزش‌وپرورش باشیم و باید این حوزه به شکل متوازن توسعه پیدا کند، بیان کرد: اگر آموزش‌وپرورش به‌صورت متوازن توسعه پیدا نکند توسعه ما در سایر حوزه‌ها مطلوب نخواهد بود.

وی با بیان اینکه آینده هر جامعه‌ای از وضعیت امروز آموزش‌وپرورش قابل پیش‌بینی است، گفت: آموزش‌وپرورش در مقام امور اداری یکی از دستگاه‌های اجرایی است اما در واقع مجموعه‌ای بزرگ برای تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: متأسفانه نتوانستیم ثروت محدود استان را به بهترین شیوه استفاده کنیم، کما اینکه توسعه معنوی در همه حوزه‌ها مقدم بر سایر پیشرفت‌ها است.

صحرایی باید اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی‌ها، واقع‌بینانه و مبتنی بر نقاط هدف صورت گیرد، تصریح کرد: در این دولت یک زمین سوخته و نامرغوب تحویل گرفتیم و شاهد مشکلات زیادی در کشور بودیم، با این وجود دولتمردان همه تلاش خود را برای رفع این مشکلات به کار گرفتند.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: رئیس‌جمهور لب برنیاورد که زمین سوخته را از دولت پیشین تحویل گرفته، با این وجود امروز دیپلماسی عزت را جایگزین دیپلماسی ذلت کرده است.

 با اشاره به دیپلماسی عزتمندانه دولت، خاطرنشان کرد: نقطه عزیمت در تحول بسیار مهم بوده و این نقطه آموزش‌وپرورش است.

وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کرد: برای پیشرفت متوازن و پایدار باید به آموزش‌وپرورش توجه کنیم و هر مقدار از مدرسه فاصله بگیریم به همان میزان از پیشرفت فاصله گرفته‌ایم.

صحرایی بیان کرد: کشور اگر پیشرفت پایدار، متوازن و قابل‌ملاحظه می‌خواهد، باید آموزش‌وپرورش را ببینند و در آموزش‌وپرورش نباید منتظر محصول زودبازده و همچنین نگاه مردم شد، باید برای خدا کار کرده و تربیت نسل را مشاهده کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *