افتتاح ۱۰ هزار کلاس درس همزمان با آغاز هفته دولت در کشور

سادس/لرستان وزیر آموزش و پرورش از افتتاح ۱۰ هزار کلاس درس همزمان با آغاز هفته دولت در کشور خبر داد.

رضامراد صحرایی در گفت‌وگو با سادس اظهار کرد: براساس طرح شهید عجمیان ۲۸۷۰ گروه جهادی به مدارس کشور رفتند و این فضاها را شاداب سازی کردند.

وی اضافه کرد: در طرح شهید عجمیان ۲۰ هزار مدرسه در کشور برای سال تحصیلی جدید شاداب‌سازی شدند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از طرح‌های وزارت آموزش و پرورش، طرح شهید سلیمانی است که با هدف بهینه‌سازی، متناسب‌سازی و تبدیل به احسن کردن فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای با هدف افزایش میزان تحرک بدنی دانش آموزان، اصلاح ساختار قامتی، افزایش شادی و نشاط و تربیت و تحویل نسلی سالم و بانشاط به جامعه انجام شده است،  ادامه داد: در کشور ۲۱۰۰ فضای ورزشی به یاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تحت عنوان طرح شهید سلیمانی احداث شده است.

صحرایی از افتتاح  ۲۰۰۰ پروژه عمرانی در کشور با ۱۰ هزار کلاس درس  همزمان با آغاز هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه‌های در سال تحصیلی جدید مورد استفاده قار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: همچنین تصمیم بر آن شد که چندین هنرستان در خور شان مردم لرستان برای دانش‌آموزان هنرستانی ایجاد شود.

اجرای رویداد “الف‌تا” و پذیرش ۱۰۰۰ اثر

وزیر آموزش و پرورش در خصوص رویداد “الف‌تا” گفت: “الف‌تا” الفبای تحول آموزش و پرورش که این رویداد بین‌المللی با سه هدف، الگوسازی و قله‌سازی از قهرمان‌های هویتی تربیتی کشور و قدردانی از آنها، به اشتراک گذاشتن تجارب تحول‌آفرین مدرسه‌ای و امیدآفرینی در نظام آموزشی اجرایی شد و بیش از ۳۰ هزار اثر به دبیرخانه این رویداد ملی و بین‌المللی ارسال شد.

صحرایی اظهار کرد: از مجموع طرح‌های ارسال شده به دبیرخانه، ۱۰۰۰ طرح در بخش‌های مختلف پذیرفته شد.

وی افزود: این رویداد منتهی به انتخاب مدرسه‌، معلم و موسسه برگزیده شد و در سال‌های بعد نیز ادامه دار خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از اشکالات آموزش و پرورش این است که رویدادهای داخل مدارس را نمی‌بینیم در حالیکه در مدارس اتفاقات بزرگی و کارهای تربیتی خوبی رخ می‌دهد که باید آنها را معرفی کنیم و معلمان همدیگر ببینند و از همدیگر یاد بگیرند.

صحرایی اضافه کرد: تلاش وزارت آموزش و پرورش با اجرای رویداد “الف‌تا” این بوده که دیوارها و فاصله‌های بین مدارس را با نشان دادن قله‌ها از بین ببرد تا شاهد کارهای خلاقانه فرزندان این کشور باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *