لزوم تقویت گشت و مراقبت در عرصه‌های طبیعی همزمان در پی افزایش دما

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در نامه‌ای به ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها تاکید کرد: حفاظت دغدغه اصلی سازمان منابع طبیعی است و مراقبت از جنگل‌ها و مراتع به هیچوجه تعطیل پذیر نیست.

به گزارش سادس عباسعلی نوبخت عصر امروز (۱۰ مرداد) در نامه‌ای به ادارات کل منابع طبیعی سراسر کشور از آنان خواست با راه‌اندازی گشت و مراقبت و حضور به‌موقع در عرصه‌های منابع طبیعی به‌ویژه در مناطق بحرانی، هشدارهای لازم را جهت پیشگیری از حریق جنگل ها و مراتع صادر کنند.

رییس سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری کشور همچنین خطاب به مدیران منابع طبیعی استان‌ها اعلام کرد: با توجه به هشدار هواشناسی نسبت به افزایش دمای هوا در روزهای آتی و تعطیلات پیش رو که موجب حضور گردشگران در طبیعت شده و احتمال وقوع حریق در عرصه‌های طبیعی را افزایش می‌دهد، هوشیاری لازم را نسبت به تخریب و تصرفات اراضی و پیشگیری از حریق در جنگل ها به خرج دهند و در آماده باش کامل قرار داشته باشند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، نوبخت در بخش دیگری از نامه خود به استان‌ها تاکید کرد: نسبت به تقویت گشت و مراقبت در نقاط حساس و بحرانی اقدام شود وهماهنگی‌های لازم را با دستگاه های اثرگذار به ویژه مدیریت بحران انجام دهند تا در صورت دریافت گزارش حریق در اسرع وقت عملیات مهار و کنترل آتش صورت پذیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *