آشنایی با قوهای سپید انزلی/ ملوان رکورد تساوی در لیگ برتر را می‌شکند؟

آشنایی با قوهای سپید انزلی/ ملوان رکورد تساوی در لیگ برتر را می‌شکند؟

باشگاه ملوان با تغییر در مدیریت، کادر فنی و حتی بازیکنان چهره متفاوتی نسبت به فصل قبل در لیگ پیش رو خواهد داشت.

به گزارش سادس، بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران از پنج‌شنبه، ۱۲ مرداد، به صورت رسمی آغاز خواهد شد. در این بین قوهای سپید انزلی که فصل گذشته پس از سال‌ها به لیگ برتر بازگشته بودند، با هدایت مازیار زارع توانستند در بالاترین سطح فوتبال ایران بمانند و برای این فصل در تلاش‌اند تا جایگاهی تک‌رقمی را در جدول از آن خود کنند.

ملوانی‌ها که روزهای پایانی لیگ بیست‌ودوم را به‌سختی گذراندند و در هراس بودند تا شاید همانند مس کرمان به لیگ یک برگردند، در لیگ ماندنی شدند اما روند آماده‌سازی آنها بسیار دیرتر از سایر تیم‌ها شروع شد. این اتفاق به این دلیل رخ داد که تکلیف قسمت‌های مختلف باشگاه روشن نبود و از ریز تا درشت، سفیدپوشان شهر انزلی دچار تغییرات شدند. این تغییرات از مدیرعامل شروع شد و تا نیمکت و فهرست تیم هم ادامه داشت.

پژمان نوری، بازیکن نامدار باشگاه ملوان، اواخر فصل گذشته اعلام کرد دیگر حاضر نیست در فصل جدید پشت میز مدیریت بنشیند و مسئولین استانی باید به فکر جانشین او می‌بودند. سرانجام نیز با حکم ریاست هیات‌مدیره باشگاه، آرش فهمیده که سال گذشته عضو هیات‌مدیره ملوان بود، به عنوان سرپرست مدیرعاملی انتخاب شد. آمدن فهمیده شروع تغییرات زیادی در باشگاه ملوان بود و مدیرعامل جدید سفیدپوشان در اولین اقدام مهدی تارتار را به عنوان سرمربی جدید این باشگاه برگزید. محمد نوری، کاپیتان سابق پرسپولیس، که فصل گذشته هم در کنار تارتار روی نیمکت ذوب‌آهن حضور داشت، با این سرمربی به ملوان رفت. تارتار در ذوب‌آهن در ۶۳ بازی، میانگین ۱.۲۱ امتیاز را به دست آورد و یکی از رکوردداران تساوی در لیگ برتر است.

آشنایی با قوهای سپید انزلی/ ملوان رکورد تساوی در لیگ برتر را می‌شکند؟

بعد از نیمکت، فهمیده سراغ فهرست تیم رفت و کار سختی داشت زیرا ۱۶ بازیکن از جمع ملوانی‌ها جدا شده بودند و زمان زیادی هم از شروع نقل و انتقالات گذشته بود. با این همه به کمک مهدی تارتار یازده بازیکن جذب شدند و بخشی از مشکلات ملوانی‌ها حل شد. با این حال و مثل سال قبل، ملوانی‌ها در لیگ جدید بازیکن خارجی نخواهند داشت و البته محمدرضا خانزاده به دلیل برگشت از بالشنودهارا کینگز بنگلادش، سهمیه خارجی محسوب می‌شود.

به دلیل فرصت کم، ملوان‌ها تنها توانستند در تهران اردو بزنند و پس از اردویی ۱۰ روزه در تهران و شرکت در تست‌های ایفمارک، جمعه شش مرداد به انزلی بازگشتند تا آماده مصاف خانگی با ذوب‌آهن شوند. آنها در اردوی تهران با تک گل رضا جعفری هوادار را شکست دادند، با نتیجه سه بر یک به چادرملوی لیگ یکی باختند و در آخرین دیدارشان برابر نساجی به تساوی یک بر یک رسیدند. در این دیدار هم تک گل ملوان را رضا جعفری، مهاجم جدید این تیم به ثمر رساند.

مدیرعامل: آرش فهمیده

سرمربی: مهدی تارتار

میانگین سنی: ۲۶.۵ سال

ارزش تیم در سایت ترنسفرمارکت: ۵.۳۸ میلیون یورو

بازیکنان ورودی: محمدحسین اکبرمنادی، محمدرضا خانزاده، پیمان رنجبری، رضا جعفری، حسین صادقی، امین پورعلی، میررسول حسینی، حامد نورمحمدی، آرمان اکوان و میلاد باقری

بازیکنان خروجی‌: سجاد بازگیر، محسن انبساطی، امیرحسین یحیی‌زاده، صادق بارانی، ایمان صادقی، علیرضا خوشکفا، سعید کریمی، مهدی مومنی، سبحان پسندیده و میلاد جهانی

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *