یک ایستگاه صلواتی متفاوت در بلندترین نقطه تهران + فیلم

یک ایستگاه صلواتی متفاوت در بلندترین نقطه تهران + فیلم

همزمان با ماه محرم و عزای سالار شهیدان مرتفع‌ترین ایستگاه صلواتی با اقدام خودجوش جمعی از کوهنوردان در قله توچال برپا شد.

به گزارش سادس، دهه محرم در ذات خود با روزهای دیگر فرقی ندارد بلکه این حسین‌بن‌علی (ع) است که به این روزها با شهادت‌شان معنای خاص بخشیده است تا جایی که ارزش این ایام تا عرش گسترش یافته است. به همین دلیل است که تمامی آحاد و اقشار جامعه در عزای سالار شهیدان حضور دارند و در تلاشند هر یک متناسب با وسع خود نقشی در دستگاه اباعبدالله(ع) ایفا کنند.

یک ایستگاه صلواتی متفاوت در بلندترین نقطه تهران + فیلم

بر همین اساس جمعی از کوهنوردان خانم و آقا در تهران با صعود به قله ۳۹۶۴ توچال در اقدامی خودجوش همانند سال‌های گذشته همزمان با ایام ماه محرم با توزیع چای و نبات نذری بر فراز این قله از کوهنوردان میزبانی کردند.

این کوهنوردان با برافراشتن بیرق‌ عزای امام حسین (ع) ضمن اقامه نماز ظهر و عصر فرازهایی از زیارت عاشورا را قرائت کردند.

یک ایستگاه صلواتی متفاوت در بلندترین نقطه تهران + فیلم

در بخشی از این رویداد مذهبی، سطرهایی از کتاب «امام حسین شهید فرهنگ پیشرو انسانیت» اثر علامه محمدتقی جعفری نیز خوانده شد.

هدف و انگیزه  این گروه از کوهنوردان ریشه در عبارت «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا » (همه روزها عاشورا و همه زمین‌ها کربلاست) دارد چرا که در هر دوره‌ای انسان‌ها نقشی دارند که اگر آن نقش را به‌درستی، در لحظه مناسب و در زمان خود ایفا کنند، همه چیز به سامان خواهد رسید، ملت‌ها رشد خواهند کرد و انسانیت گسترده خواهد شد.

در چند سال اخیر گروه‌های مختلف کوهنوردی و ورزشکاران در سایر مناسبت‌های مذهبی چنین کارهایی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *