برترین‌ هافبک‌های میانی فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ فوتبال اروپا

برترین‌ هافبک‌های میانی فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ فوتبال اروپا

ستاره جوان انگلیسی برترین هافبک میانی فوتبال اروپا شده است. او همچنین یک انتقال مهیج را در تابستان با رفتن به رئال مادرید تجربه کرد.

به گزارش سادس، نوبت مغزهای متفکر فوتبال است؛ بازیکنان محوری که تیم را راه می‌اندازند. بهترین‌های این پست در اروپا را می‌شناسیم.

۱۰. برونو گیماراش / نیوکاسل

گیمارش هم در حمله و هم در دفاع خوب است. هافبک سابق لیون که ژانویه ۲۰۲۲ به نیوکاسل پیوست، محور خط میانی تیمش است. چهار گل در لیگ و پنج پاس گل برای این ملی‌پوش برزیلی در فرصت کم حضورش در لیگ برتر از او هافبکی توانا می‌سازد.

۹. فرانکی دِه‌یونگ/ بارسلونا

او یکی از اعضای کلیدی بارسا بود و ژاوی از او استفاده زیادی کرد (۳۳ حضور در لالیگا)؛ آن هم در نقش‌های مختلف که اعتباری برای هوش فوتبالی ده‌یونگ هلندی است.

۸. یوزوآ کیمیش / بایرن‌مونیخ

فصل قبل برای کیمیش ناامیدکننده بود؛ فقط به این دلیل که بایرن و تیم ملی آلمان آن طور که باید خوب نتیجه نگرفتند و او چهره اول هر دو تیم است. با همه اینها کیمیش یکی از بهترین هافبک‌های محوری در جهان است که می‌تواند هر کاری را که تیمش می‌خواهد انجام دهد.

۷. الکسیس مک‌آلیستر / برایتون

بازیکن ملی‌پوش آرژانتینی، سال ۲۰۱۹ از آرژانتینیوس‌جونیورز به برایتون پیوست و قهرمان جام جهانی هم شد. او تنها ۲۴ سال دارد و در تابستان راهی لیورپول شد.

۶. کاسمیرو / منچستریونایتد

کاسمیرو همه چیز را با رئال مادرید به دست آورد اما این بازیکن ۳۱ ساله تابستان گذشته به قصد تجربه چالش جدید راهی منچستریونایتد شد. او در اولین فصل حضورش در لیگ برتر چند مشکل انضباطی داشت و دو کارت قرمز دریافت کرد اما همچنان در کنار مارکوس رشفورد و لیساندرو مارتینز یکی از بهترین بازیکنان یونایتد بود. کاسمیرو به یونایتد کمک کرد تا به لیگ قهرمانان بازگردد و در اولین فصل حضورش در انگلیس قهرمان کارابائوکاپ شد. تجربه زیاد او در لیگ قهرمانان به‌ویژه برای تن‌هاخ حیاتی خواهد بود.

۵. لوکا مودریچ /  رئال مادرید

چرا او در این فهرست است؟ چون لوکا مودریچ است؛ حتی در ۳۷ سالگی. او هنوز یکی از بهترین و تاثیرگذارترین هافبک‌های فوتبال جهان است. مودریچ در ۳۳ بازی از ۳۸ بازی مادریدی‌ها در لالیگا بازی کرد. مودریچ گفته است که می‌خواهد یک فصل دیگر در رئال مادرید بماند. این هافبک فصل آینده کمتر از گذشته بازی خواهد کرد و این طبیعی است.

۴. ایلکای گوندوغان / بارسلونا

او ۳۲ سال دارد و به نظر می‌رسد که هنوز هم بهتر می‌شود. او بهترین بازیکن ترکیب منچسترسیتی در فصل قبل بود. پس از دو ناکامی در فینال لیگ قهرمانان (در بوروسیا دورتموند در سال ۲۰۱۳ و منچسترسیتی در سال ۲۰۲۱) سرانجام توانست در اروپا قهرمان شود.

۳. پدری / بارسلونا

پدری از بسیاری جهات رمز موفقیت بارسلونا در فصل پیش بود. او تنها ۲۰ سال دارد و سال‌ها می‌تواند جای خالی اینیستا و ژاوی را در این تیم پر کند. او فصل گذشته ۲۶ بازی در لالیگا انجام داد.

۲. رودری / منچسترسیتی

رودری گل تعیین‌کننده فینال لیگ قهرمانان اروپا را در استانبول مقابل اینتر به ثمر رساند و جایزه ارزشمندترین بازیکن آن بازی را دریافت کرد. علاوه بر این در ضربات پنالتی در فینال لیگ ملت‌ها مقابل کرواسی گلزنی کرد و دوباره به عنوان MVP مسابقات انتخاب شد. احتمالا او به عنوان بهترین بازیکن سال یوفا انتخاب خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، بعد از آندرس اینیستا در سال ۲۰۱۲، دومین اسپانیایی خواهد شد که به این افتخار دست می‌یابد. رودری که بازیکنی بسیار باهوش قلمداد می‌شود، بازیکنی کمال‌گرا است و این افتخار را داشته که مربیانی چون دیگو سیمئونه، لوییس انریکه و گواردیولا هدایت او را بر عهده داشته باشند. پیشرفت رودری در این سال‌ها باورنکردنی و قابل توجه بوده است و او حالا رهبری خط هافبک تیم ملی اسپانیا را بر عهده دارد.

۱. جود بیلینگام، رئال مادرید

او سال ۲۰۱۹ در اولین بازی برای بیرمنگام سیتی تنها ۱۶ سال و ۳۸ روز داشت. او اولین بازی را برای بوروسیادورتموند وقتی فقط ۱۷ سال و ۷۷ روز داشت انجام داد. او خیلی زود به دنیای فوتبال معرفی شد و روز به روز به پیشرفتش ادامه داده است تا امروز که می توان او را بهترین هافبک دنیا دانست.

او زننده اولین گل انگلیس در جام جهانی قطر نیز بود. بلینگام پس از ادن هازارد، بزرگ‌ترین خرید رئال مادرید است. فقط اینکه هشت سالی از هزارد جوان‌تر است و کیلومترشمار کمتری نسبت به هازارد دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *