تیم‌ملی واترپلو ملک کسی نیست

تیم‌ملی واترپلو ملک کسی نیست

سرمربی تیم ملی واترپلو با تاکید بر اینکه تیم ملی تحت مالکیت هیچ‌کس نیست، گفت: برخی بازیکنان دوست نداشتند به جمع‌ملی پوشان اضافه شوند.

مهدی پنام‌تاش در گفت‌وگو با سادس، درباره آخرین وضعیت تیم‌ملی واترپلو قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهار کرد: بیش از ۴ هفته از آغاز تمرینات تیم‌ملی واترپلو می‌گذرد و حدود ۳ ماه تا بازی‌های آسیایی فرصت باقی است. با توجه به کمبود زمان تا مسابقات باید با فشار بیشتری تمرینات را پشت سر بگذاریم تا به آمادگی مورد نظر خود برسیم.

سرمربی تیم ملی واترپلو با تاکید بر اینکه باید از نظر بدنی بازیکنان به سطح مطلوب آمادگی برسند، عنوان کرد: با وجود آمادگی بدنی مناسب می‌توانیم به تاکتیک‌های مورد نظر تیم نزدیک شویم.

تیم دوم صربستان در ایران

سرمربی تیم ملی واترپلو با اشاره به اینکه روزهای زوج حدود ۴ ساعت صبح و ۳ ساعت عصر تمرین می‌کنیم، افزود: همچنین روزهای فرد به مدت ۳.۵ ساعت تمرین و در مجموع به صورت هفتگی ۹ جلسه تمرین می‌کنیم.

پنام‌تاش در مورد برگزاری اردو و مسابقه قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی، گفت: قبل از شروع تمرینات با رییس فدراسیون جلسات متعددی داشتیم و برنامه‌ریزی کردیم و در حال حاضر قرار است تا ۱۵ جولای تیم دوم صربستان به ایران بیاید و حدود ۱۰ روز تمرین مشترک و مسابقه خواهیم داشت.

تیم‌ملی واترپلو ملک کسی نیست

وی ادامه داد: همچنین یک ماه بعد از حضور تیم دوم صربستان در ایران در صورت امکان به صربستان خواهیم رفت و اگر تدارکات لازم دیده شود در یک تورنمنت شرکت می‌کنیم و اگر زمان داشته باشیم در یک تورنمنت دیگر در شهریورماه حضور پیدا خواهیم کرد.

سرمربی تیم‌ملی واترپلو در مورد انتظار از این تیم جهت کسب مدال در بازی‌های آسیایی با توجه به اینکه دوره قبل توانستیم به مدال برنز بازی‌های آسیایی دست یابیم، اظهار کرد: تیم ملی و فدراسیون تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا به بهترین نتیجه دست یابیم. خیلی اهل وعده دادن نیستم و تمام تمرکزم بر تلاش کردن است و با تمام وجود هر آنچه بلد هستیم را انجام می‌دهیم تا به نتیجه مطلوب برسیم و سعی خواهیم کرد از بازی‌های آسیایی دوره قبل نتیجه بهتری کسب کنیم.

پنام‌تاش در خصوص رقبای اصلی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو، گفت: تیم‌ملی ژاپن سال‌ها است که از مربی داخلی استفاده می‌کند و به سبکی رسیده‌اند که تیم‌های اروپایی از سبک دفاعی آن‌ها استفاده می‌کنند و اگر بخواهیم با آن‌ها رقابت کنیم نیاز به زمان داریم.

رقبای اصلی ایران در بازی‌های آسیایی

وی افزود: چین و قزاقستان نیز تیم‌های بسیار خوبی هستند. چین حدود ۱۰ نفر را در کادر فنی خود دارد اما به نظر بنده ما از نظر ذهنی برتر هستیم هر چند که حریفان ما از نظر بدنی و جسمی شرایط مطلوبی دارند. ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا مقابل دو حریف اصلی خود موفق ظاهر شویم.

سرمربی تیم‌ملی واترپلو در مورد اینکه آیا فکر می‌کرد که بعد از رفتن چیریچ به عنوان سرمربی تیم‌ملی انتخاب شود، توضیح داد: بنده حدود ۲۰ سال است که در واترپلو ایران مربی‌گری می‌کنم. سابقه کار کردن با کودک ۵ ساله تا رده بزرگسلان را در کارنامه دارم و علاوه بر کسب نایب قهرمانی باشگاه‌های آسیا در دوسال گذشته نیز به مقام قهرمانی در لیگ برتر رسیدم.

پنام‌تاش افزود: در کمیته فنی جلسه گذاشته بودند و با توجه به نتایج ما در لیگ برتر، لیگ زیر ۱۷ سال و قهرمانی کشور زیر ۱۹ سال، تصمیم گرفتند که از بنده در تیم ملی استفاده شود. کمیته فنی با رییس فدراسیون موضوع را در میان می‌گذارد و با تایید رییس در نهایت تصمیم بر این شد تا بعد از مسابقات جهانی آلمان در خدمت تیم‌ملی واترپلو باشم.

واکنش به بیانیه ۸ بازیکن و بازگشت ۴ ملی‌پوش

وی در مورد بیانیه ۸ بازیکن تیم‌ملی واترپلو مبنی بر عدم همراهی تیم‌ملی در بازی‌های آسیایی هانگژو به دلیل عدم توجه فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو به دغدغه‌های موجود که در نهایت با بازگشت ۴ بازیکن به اردوی تیم‌ملی همراه شد، بیان کرد: زمانی که قرار شد اردوی تیم ملی شروع شود با مشورت کادر فنی تصمیم بر این شد ۲۴ بازیکن به اردوی تیم‌ملی دعوت شوند و چند بازیکن نیز قرار بود بعد از بازی‌های قهرمانی جهان به اردوی تیم‌ملی اضافه شوند.

سرمربی تیم‌ملی واترپلو، ادامه داد: بعد از شروع تمرینات متاسفانه ۸ بازیکن تصمیم گرفتند در تیم‌ملی حضور پیدا نکنند اما پس از صحبت‌های انجام شده در مورد مشکلات و مسائل موجود که ناشی از پاداش‌ها و اضافه شدن مربی خارجی بود که ممکن است برخی از این درخواست‌ها نیز به حق باشد چهار بازیکن به جمع ملی‌پوشان اضافه شدند. باید خواسته‌ها با وضع موجود همخوانی داشته باشد و نمی‌توان به طور مثال واترپلو را با فوتبال مقایسه کرد.

تیم‌ملی واترپلو ملک کسی نیست

پنام‌تاش با اشاره به اینکه مشکلات برخی از بازیکنان پس از صحبت‌های مطرح شده حل شد و به اردوی تیم‌ملی واترپلو اضافه شدند، بیان کرد: برخی بازیکنان نیز مسئله‌شان حل نشد و دوست نداشتند به جمع ما اضافه شوند. تیم ملی واترپلو کار خود را ادامه می‌دهد چرا که این تیم بنده یا فدراسیون نیست بلکه تیم ملی است و هرکسی که دوست داشته باشد تلاش و خدمت می‌کند. بنده نیز به عنوان سرمربی در حال حاضر که از من خواسته‌اند در خدمت تیم ملی باشم تمام تلاش خود را به کار خواهم بست و اگر روزی بگویند در تیم ملی نباش، مالکیتی در تیم ملی وجود ندارد و سرمربی دیگری روی نیمکت تیم‌ملی می‌نشیند.

وی افزود: در مورد مربی خارجی نیز از همان ابتدا با رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو صحبت کردیم و تصمیم کمیته فنی و فدراسیون بر این بود به جای اینکه هر مرتبه سرمربی خارجی بیاوریم، یک مربی خوب خارجی به عنوان مدیر و مشاور فنی به تیم ملی اضافه شود و در کنار آن کادر فنی ایرانی تیم‌ملی تقویت شود تا استفاده تاکتیکی بیشتری داشته باشیم.

سرمربی تیم‌ملی واترپلو با تاکید بر اینکه از حضور مربی خارجی استقبال کردیم تا به دانش خود اضافه کنیم و در خدمت واترپلو باشیم، اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست که بهترین نتیجه را کسب کنیم و قرار است چند روز دیگر این مربی صربستانی به جمع تیم‌ملی واترپلوی ایران اضافه شود. در حال حاضر با وی در تماس هستم و با مشورت، برنامه‌های فنی را پیش می‌بریم و با یکدیگر هماهنگ هستیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *