حکم حبس فرد مهاجم به خوابگاه دختران ووشو تائید شده است

حکم حبس  فرد مهاجم به خوابگاه دختران ووشو تائید شده است

رئیس فدراسیون ووشوی ایران درباره فرد مهاجم به خوابگاه دختران ووشو گفت: حکم حبس این فرد به دلیل اتفاقات سال گذشته تایید شده و اکنون هم از طریق مجاری قضایی پیگیر اتفاقات امسال هستیم.

امیر صدیقی در گفت‌وگو با سادس، درباره حواشی و درگیری‌های رخ داده در مسابقات و فدراسیون ووشوی ایران، مدعی شد: پیش از هر چیزی باید ببینیم با چه کسی طرف هستیم. خود این شخص مشخصا بارها و بارها اعلام کرده است که در شرایط سخت نمی‌تواند به اعصاب خودش مسلط باشد و هر دو باری هم که این اتفاق در مسابقات قهرمانی کشور دختران افتاد، به واسطه حمله و هتک حرمت این فرد به سالن مسابقات بانوان بود که به واسطه حضور دخترانشان در قهرمانی کشور رخ داد.

رئیس فدراسیون ووشوی ایران ادامه داد: واقعیت این است که مسابقات قهرمانی کشور ووشو در سطح بسیار بالایی برگزار می‌شود و شهود این موضوع نیز قهرمان جهان بودن تیم‌های ایران در رده جوانان و نوجوانان است. از این رو رقابت‌ها بسیار نزدیک است و ما باید از همان ابتدا به خود و فرزندانمان آموزش دهیم که یک روی ورزش باخت و یک روی دیگر آن برد است.

او تصریح کرد: ما در رشته ووشو نیز داوران بسیار خوب و زیادی داریم. نزدیک به ۴۰ داور مسابقات ووشو را قضاوت می‌کنند و یک هیات ژوری هم داوران را رصد می‌کند که قضاوت عادلانه باشد. این نوع باخت‌ها برای قهرمانان ما هم رقم خورده که در قهرمانی کشور نتیجه را واگذار کرده‌اند. اینکه باختند نباید نظم عمومی و فدراسیون را بهم بریزند.

صدیقی با اشاره به درگیری‌های رخ داده در دوره قبل مسابقات قهرمانی کشور دختران به میزبانی تهران، ادامه داد: متاسفانه این موضوع امسال در زاهدان اتفاق افتاد و سال گذشته هم در تهران رخ داد. اگر این درگیری امسال توسط فرد دیگری بود، نهایتا می‌شد بگوییم حتما موضوع یا اتفاق خاصی در بخش داوری بانوان هست، اما الان مشخصا معلوم است که چه کسی مقصر این اتفاق است.

او در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون اقدامات لازم را انجام نداده بود که این اتفاق دوباره تکرار شد؟ توضیح داد: پس از اتفاقات سال گذشته تا انتها و صدور رای دادگاه پیگیری کردیم و کمیته انضباطی هم رای سنگینی داد. متاسفانه اما در زاهدان حواشی سال گذشته دوباره اتفاق افتاد و پس از آن هم در روز غیر کاری این فرد به همراه خانواده به مجموعه ورزشی آزادی آمده و این اتفاقات را رقم زد.

صدیقی تاکید کرد: تمام تصاویر و ویدیوها موجود هستند، در تمام مدت دوستان ما در فدراسیون با کمال احترام سعی در آرام کردن فضا و بیرون بردن این فرد از ساختمان را داشتند اما همانطور که دیدید آن‌ها از بیرون ساختمان به سمت خوابگاه دختران سنگ پرانی می‌کنند. فدراسیون از طریق مراجع قضایی پیگیر است. حکم حبس این فرد به دلیل اتفاقات سال گذشته تایید شده و اکنون هم از طریق مجاری قضایی پیگیر اتفاقات امسال هستیم.

رئیس فدراسیون ووشو درباره بیانیه حراست وزارت ورزش نیز گفت: الان موضوع مهم حفظ آرامش فدراسیون ووشو هست تا با یک فضای آرام راهی بازی‌های آسیایی شویم. مجموعه ورزشی آزادی مجموعه وسیعی است و حراست مجموعه همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا بهترین عملکرد را داشته باشد، هر چند که حراست از این مجموعه کار دشواری است. من فکر نمی‌کنم این موضوع بین وزارت، حراست مجموعه و فدراسیون ووشو باعث شود که ما از وظایف ذاتی خودمان فاصله بگیریم.

صدیقی در پایان، درباره برنامه‌های مد نظر فدراسیون برای جلوگیری از تکرار این ماجرا نیز گفت: این اتفاق چون توسط یک فرد بوده و قبلا هم شاهد چنین مسائلی نبودیم، از مجاری قانونی پیگیری می‌کنیم و سعی خود را به کار می‌گیریم تا از این به بعد با دقت بیشتری مسابقات را برگزار کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *