کامیار: شفاف سازی در زمینه خدمات بیمه ای موجب کاهش انحرافات می‌شود

دادستان دیوان محاسبات به همراه معاونین و کارشناسان دادسرای این نهاد نظارتی، با حضور در ساختمان بیمه سلامت، عملکرد این‌ مجموعه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

به گزارش سادس به نقل از اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل دیوان محاسبات کشور، علی کامیار دادستان دیوان محاسبات به همراه معاونین و کارشناسان دادسرای این نهاد نظارتی، با حضور در ساختمان بیمه سلامت، عملکرد این‌ مجموعه را در خصوص استقرار سامانه های مختلف و خدمات برخط بیمه ای از قبیل تکمیل پایگاه ملی برخط بیمه شدگان، سرویس های مورد نیاز پرونده الکترونیک، اجرای کامل نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک و پیوستن سایر بیمه های پایه و تکمیلی به سامانه بهداشت و سلامت را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

علی کامیار دادستان دیوان محاسبات در این بازدید، ضمن قدردانی از تلاش های سازمان بیمه سلامت ایران در ارائه خدمات الکترونیک به بیمه شدگان، گفت: ارائه خدمات الکترونیک از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و تمامی آحاد جامعه باید در آن مورد توجه قرار گیرند.

دادستان دیوان محاسبات کشور، با تشکر از اقدام مثبت سازمان بیمه سلامت ایران در تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه سه دهک پایین در سال گذشته، به تحت پوشش قراردادن باقیمانده افراد فاقد بیمه دهک های ۴ تا ۷ نیز تاکید کرد.

وی با اشاره  به تاثیرگذار بودن پیشگیری در کمک به سلامت جامعه افزود: در زمینه بهداشت و درمان باید بتوان رضایتمندی جامعه را کسب کرد، بدون شک اثرگذاری خدمات بیمه بر کسی پوشیده نیست و باید به این نکته توجه داشت که شیوع یک بیماری می تواند برای همه ایجاد مشکل و خطر کند.

کامیار اظهار داشت: بهره گیری از فناوری های نوین در راستای خدمت رسانی بهتر به جامعه باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد و نظام سلامت کشور باید با بهره گیری از این داده های ارزشمند در جهت ارتقاء و بهبود وضعیت سلامت جامعه و خدمت رسانی به مردم تلاش مضاعف کنند.

وی افزود: شفاف سازی در خدمات رسانی در زمینه های بیمه ای و دسترسی عموم به این خدمات موجب کاهش و چه بسا از بین رفتن کج روی ها و انحرافات و احیانا سوءاستفاده ها خواهد شد.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *