آموزش دوره‌های امداد و نجات برای دختران تحت حمایت کمیته امداد

در قالب اجرای طرح یاس، ۱۲ هزار نفر از دختران خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد از آموزش‌های امداد و نجات هلال احمر بهره‌مند شدند.

به گزارش سادس، حجت‌الاسلام علی جعفری، معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اعلام این خبر گفت: طرح یاس بر اساس تفاهم‌نامه میان هلال احمر و کمیته امداد با هدف پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی برای دختران خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان به شرکت کنندگان ارایه می‌شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در این طرح افراد در خانه‌های هلال، وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را در بحران امدادرسانی کنند.

جعفری اظهار کرد: این طرح یاس با ارایه آموزش‌های اجتماع محور، فرد ضمن ارتقای توان فرد در انجام کار مشارکتی و ارتقای عزت‌نفس، موجب ایجاد هماهنگی و افزایش تاب‌آوری، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح در بعد اجتماعی می‌شود.

وی تاکید کرد: سال گذشته ، ۱۲ هزار نفر از دختران خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد از آموزش‌های امداد و نجات هلال احمر بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، معاون امور فرهنگی کمیته امداد اضافه کرد: تاکنون چهار هزار نفر از این دختران آموزش‌دیده، در ۹۰۰ خانه هلال در سراسر کشور مستقر شده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *