موافقت روسیه و ۳ کشور اروپایی دیگر با حضور در تورنمنت کشتی مازندران

موافقت روسیه و ۳ کشور اروپایی دیگر با حضور در تورنمنت کشتی مازندران

رییس هیات کشتی مازندران از اعلام آمادگی تیم های روسیه، صربستان، ارمنستان و گرجستان در رقابت های بین المللی کشتی آزاد جوانان شهید هاشمی نژاد خبر داد.

به گزارش سادس، امید شایگان درباره علت عدم استقبال تیم های خارجی از رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبدالله موحد در بابلسر، گفت: آمادگی برای برگزاری این جام از یک ماه پیش آغاز شد و قرار بود این جام با شرکت تیم‌هایی از کشورهای قزاقستان، گرجستان، عراق و ارمنستان برگزار شود اما زمان بندی این مسابقات باعث شد کشورهای گرجستان و قزاقستان تیمی به این رویداد اعزام نکنند. مهم ترین دلیل غیبت این تیم ها نداشتن فرصت کافی در این بازه زمانی بود. با این وجود با توجه به حضور تیم های ارمنستان و عراق سطح این رویداد به نسبت خوب بود و ما نیز از سطح کیفی آن راضی هستیم.
رییس هیئت کشتی استان مازندران تصریح کرد: با حضور پر رنگ‌تر تیم‌های خارجی در این جام به طور قطع سطح آن بالا می‌رفت اما با توجه به اینکه سال آینده این فرصت وجود دارد بنا داریم تیم‌های خارجی بهتری را به این رویداد دعوت کنیم.

وی ادامه داد: در این جام بیش از ۱۴۰ کشتی‌گیر رده سنی نوجوانان حضور داشتند که این تعدد باعث شد تا تنور رقابتها داغ شود. برای سال آینده تصمیم داریم تا با پرداخت جایزه دلاری شاهد حضور بیشتر تیم‌های خارجی باشیم.

شایگان با اشاره به درخشش کشتی‌گیران مازندران در این مسابقات، گفت: حضور داشتن کشتی‌گیران مازندران در فینال هفت وزن نشان داد در بحث پشتوانه سازی برنامه و اقدامات خوبی صورت گرفته است. بنا داریم با تقویت این رویکرد بتوانیم شاهد کسب موفقیت‌های بیشتر برای ورزش مازندران باشیم.
رییس هیات کشتی مازندران همچنین به برگزاری مسابقات نونهالان اشاره کرد و گفت: این رقابت‌ها ۲ هفته پیش با شرکت ۵۴۰ کشتی‌گیر در بابلسر برگزار شد. همچنین مسابقات کشتی نونهالان فرنگی نیز با شرکت ۱۹۴ ورزشکار در شهرستان آمل برگزار شد که نشان از توجه به بخش پایه دارد.

وی همچنین درباره میزبانی از مسابقات بین المللی شهید هاشمی نژاد، گفت: بنا داریم نهمین دوره کشتی آزاد جام شهید هاشمی نژاد را اواسط خرداد برگزار کنیم که تا به اینجای کار تیم‌هایی از کشورهای روسیه، صربستان، ارمنستان و گرجستان اعلام آمادگی خود را برای حضور در این رقابت ها اعلام کرده اند و به دنبال قطعی کردن پنجمین تیم خارجی برای این رویداد خواهیم بود. با توجه به زمان برگزاری این رویداد، این جام با کیفیت بهتری برگزار خواهد شد. از آنجا که این رویداد در تقویم اتحادیه جهانی نیست قصد داریم این رقابت ها را با تعداد محدودی تیم برگزار کنیم تا مشکلی برای فدراسیون به همراه نداشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *