دوری ۷ ساله از مسابقات، مشکل اصلی تیم ملی فوتسال زنان ناشنوایان

دوری ۷ ساله از مسابقات، مشکل اصلی تیم ملی فوتسال زنان ناشنوایان

سرمربی تیم ملی فوتسال ناشنوایان زنان ایران گفت: دوری ۷ ساله بانوان از مسابقات و تعطیلی اردوها سبب شده تا بانوان فوتسالیست از نظر تکنیک فاصله زیادی با حریفان آسیایی داشته باشند.

معصومه رضازاده در گفت‌وگو با سادس، در ارزیابی از عملکرد بانوان فوتسال ناشنوا در رقابتهای قهرمانی آسیا و کسب عنوان نایب قهرمانی در این رقابتها، اظهار کرد: تیم بانوان در شرایطی در قهرمانی آسیا شرکت کرد که بعد از مسابقات جهانی تایلند، 7 سال است که در هیچ تورنمنت برون مرزی شرکت نکرده بود و چیزی به اسم تیم ملی فوتسال بانوان نداشتیم تا این که بهمن سال گذشته استارت این تیم دوباره زده شد و طی ۳ ماه توانستیم تیمی را برای رقابتهای فوتسال قهرمانی آسیا آماده کنیم.

وی گفت: اکثر بازیکنان این تیم در شرایطی قرار داشتند که از نظر تکنیک و تاکتیک مشکل داشتند و آماده کردن آنها برای بازی برابر تیمی همچون ژاپن کار سختی بود. البته هنوز هم بازیکنان بعد از انجام ۴ دیدار رفت و برگشت برابر ژاپن و چین مشکل تاکتیک دارند و به زمان کافی نیاز داریم تا مسیر حرفه‌ای خود را پیدا کنند.

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ناشنوا با بیان این که رقابتهای قهرمانی آسیا تجربه خوبی برای بازیکنان ایران بود، خاطرنشان کرد: اگر تیم‌های زیادی از قهرمانی آسیا استقبال می‌کردند قطعا شرایط بهتری برای بانوان فوتسالیست رقم می‌خورد به طوری که در بازی اول برابر ژاپن ۱۲ گل خوردیم اما بازی به بازی شرایط برای بانوان ما بهتر شد و در دور برگشت این تیم توانست ۶ گل وارد دروازه ما کند.

رضازاده اضافه کرد: بازیکنان ژاپن واقعا فوق‌العاده بودند و حرفه‌ای بازی می‌کردند، تمام سیستم بازی آنها با برنامه بود و با نظم خاصی رقابتها را دنبال می‌کردند در حالی که بازیکنان ما برابر چنین تیمی بلاتکلیف بودند و شرایط سختی داشتند. اگر بخواهیم فوتسال بانوان ناشنوا را به سمت حرفه‌ای گری سوق دهیم باید با برنامه حرکت کنیم تا دوباره این تیم با تعطیلی طولانی مدت روبرو نشود.

وی در پایان با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی فوتسال و بازیهای آسیایی در سال آینده، گفت: بازی با ژاپن نشان داد که اگر روی تیم بانوان نیز همانند مردان سرمایه‌گذاری خوبی صورت بگیرد و استعدادها شناسایی شوند بانوان نیز می‌توانند به این خودباوری برسند که روزی در آسیا می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند. بانوان فوتسالیست از نظر تکنیک و تاکتیک واقعا ضعیف هستند و حتی برخی از آنها نمی‌دانستند که از نظر تکنیکی چگونه برابر تیم قدرتمندی همچون ژاپن بازی کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *