با انعکاس درست مشکلات طیف اوتیسم، می‌توان حقوق مبتلایان را احیا کرد

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی قوه قضاییه با اشاره به مشکلات افراد طیف اوتیسم، گفت: شفاها قول می‌دهم که اگر مشکلات کامل و درست منعکس شود، می‌توانیم در مسیر حقوقی مشکلات را برطرف کرده و حتی لایحه‌ای از وزارت دادگستری به مجلس شورای اسلامی ببریم که حقوق فرد طیف اوتیسم احیا شود.

به گزارش سادس، اسماعیل حسن‌زاده _ مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی قوه قضائیه در همایش ۳+۲۰ انجمن اوتیسم ایران که در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: در همین چند ساعت برگزاری جلسه و دیدن خانواده‌ها و بچه‌ها متوجه مشکلات زیاد این بچه‌ها شدم و دیدم که خانواده‌ها به پای این بچه‌ها می‌سوزند.

وی افزود: خیلی از کارها از ما بر می‌آید اما خیلی از مشکلات خانواده طیف اوتیسم اصلا منعکس نمی‌شود. هزاران نکته وجود دارد که یک خانواده می‌تواند ما و سایر خانواده‌هایی که به تازگی فرزند طیف اوتیسم آنها به دنیا آمده را آگاه کنند.

او به اهمیت روشن بودن وضعیت کیفری و حقوقی فرد طیف اوتیسم اشاره کرد و گفت: آیا قانون مدنی ما می‌تواند همه مشکلات این افراد را پوشش دهد؟ آیا اصلا این فرد مهجور است که برایش قیم تعیین کنیم یا خودش باید مسئول کارهایی که انجام می‌دهد باشد؟ من شفاها قول می‌دهم که اگر مشکلات کامل و درست منعکس شود ما می‌توانیم در مسیر حقوقی مشکلات را برطرف کرده و حتی لایحه‌ای از وزارت دادگستری به مجلس شورای اسلامی ببریم که حقوق فرد طیف اوتیسم احیا شود.

وی افزود: در بخش مشارکت‌های مردمی NGO ها و سمن‌هایی داریم که به کمک قوه قضاییه آمده‌اند، چه اشکالی دارد این خیرین در حوزه افراد طیف اوتیسم هم خدمت‌رسانی کنند؟ ما در قوه قضاییه آمادگی داریم که برای ارتقای آگاهی حقوقی افراد طیف اوتیسم کلاس‌های ویژه برای این افراد برگزار کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *