موسوی و عبادی‌پور کار یک مربی را انجام می‌دهند/ والیبالیست‌ها از هجمه می‌ترسند!

موسوی و عبادی‌پور کار یک مربی را انجام می‌دهند/ والیبالیست‌ها از هجمه می‌ترسند!

ملی‌پوش سابق والیبال ایران یکی از دلایل عدم حضور برخی از بازیکنان در تیم ملی را ترس از قضاوت و هجمه دیگران دانست و گفت: باید شرایطی فراهم کرد که اگر بازیکنی رفت مورد هجمه قرار نگیرد. این هجمه در دوره قبل هم بود که باعث می‌شد برخی از بازیکنان نیایند.

به گزارش سادس، تیم ملی والیبال ایران در سال سرنوشت ساز ۱۴۰۲ در چهار رویداد مهم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ در کشورهای ژاپن، هلند، آمریکا و لهستان (۱۶ خرداد تا یکم مرداد)، قهرمانی مردان آسیا در ایران (۲۷ مرداد تا ۴ شهریور)، بازی‌های آسیایی در چین (۲۸ شهریور تا چهارم مهر) و رقابت‌های انتخابی المپیک برزیل (۸ تا ۱۶ مهر) شرکت می‌کند.

فرهاد نظری‌افشار در مورد حضور دوباره محمد موسوی در تیم ملی به سادس گفت: هر کدام از بازیکنان باتجربه نسل قبل می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. حضورشان در زمین برای ایران انرژی مثبت و برای تیم رقیب باعث نگرانی است چون رقبا هم این بازیکنان را می‌شناسند و آنها را آنالیز می‌کنند. محمد موسوی به دفاع وسط ما خیلی کمک می‌کند و می‌تواند در امتیازات حساس بازیکنان را آرام و در واقع در تیم بزرگی کند. بازیکنانی چون موسوی و عبادی‌پور عملا کار یک مربی را در زمین انجام می‌دهند و کار را برای مربی آسان می‌کنند.

او با بیان اینکه دوست داشتم امیر غفور هم در تیم ملی باشد به حرف او مبنی بر اینکه بازیکنانی که از تیم ملی دور می‌شوند بعد از بازگشت دوباره خیلی موفق نخواهند شد، واکنش نشان داد و گفت: یکی از دلایل نیامدن غفور به تیم ملی می‌تواند همین باشد اما بین بازیکنان ترس هم وجود دارد. مثلا سال قبل که سیدمحمد موسوی شرایط را خوب ندید و از تیم ملی رفت، مورد همجمه همه قرار گرفت. انتقاد و قضاوت کردند. این موضوع برای اطرافیان سید و خانواده‌اش هم سخت بود. این ترس از قضاوت بازیکنان را اذیت می‌کند. باید شرایطی فراهم کرد که اگر بازیکنی رفت مورد همجه قرار نگیرد. این هجمه در دوره قبل هم بود که باعث می‌شد برخی از بازیکنان نیایند.

ملی‌پوش سابق ایران در ادامه افزود: خیلی می‌شنویم که بازیکنان به تیم ملی نه می‌گویند. این جای تاسف دارد. زمان ما همه برای پوشیدن پیراهن تیم ملی می‌جنگیدند و استرس داشتند اما الان نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاده است. بازیکن مقصر نیست. بلکه فضای جامعه و اردوهای تیم ملی باعث چنین تصمیمی شده است. منظورم آقای غفور یا شخص خاصی نیست کلی می‌گویم. حضور در تیم ملی باید به حدی خاص باشد که برای رسیدن به آن سر و دست بشکنند.

نظری‌افشار در مورد غیبت میلاد عبادی‌پور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ گفت: بازیکنان خیلی خوبی آمده‌اند اما باید اهمیت مسابقات را در نظر بگیریم و بر اساس آن از بازیکنان استفاده کنیم و مرخصی بدهیم چون تیم ملی در اولویت قرار دارد. این هم به استراتژی کادر فنی و فدراسیون برمی‌گردد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *