در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر مدیریت پلهای مکانیزه عابر پیاده پایتخت بر عهده سازمان زیباسازی تهران باقی ماند.
به گزارش سادس، در بررسی تبصره یکم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران پیشنهاد داده شده بود که مدیریت پلهای مکانیزه عابر پیاده از سازمان زیباسازی پس گرفته شود و به سازمان حمل و نقل و ترافیک داده شود که در این راستا جعفر تشکری هاشمی پیشنهاد داد که ۱۰ درصد از تبلیغات پلهای عابر پیاده به نگهداری پلههای برقی و عرشه پلها اختصاص داده شود.
همچنین در تبصره یکم پیشنهاد داده شده بود که اگر درآمد سازمان زیباسازی در سال ۱۴۰۲ از ۲۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت، مبلغ افزایشی در اختیار سازمان زیباسازی بماند و به حساب خزانه ریخته نشود.
مهدی چمران در واکنش به این پیشنهاد گفت: اینکه اگر درآمد زیباسازی از ۲۱۰۰ میلیارد تومان بالاتر رفت آن را به خزانه واریز نکنند ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند و به همین دلیل پیشنهاد میشود که ۷۵ درصد مبلغ مازاد پس از واریز به خزانه واحد به سازمان زیباسازی برگردد و ۲۵ درصد در خزانه بماند.
همچنین علیرضا زاکانی که در بررسی بودجه در جلسه شورای شهر تهران حضور یافت اعلام کرد که زمانی که شهرداری را تحویل گرفتیم ۴۲ درصد پلهای برقی ناایمن بودند و ۵۰ درصد پلها خاموش بودند و الان ۷۰ درصد پلها فعال هستند و معاونت حمل و نقل نیز مایل است که مدیریت پلهای مکانیزه در اختیار سازمان زیباسازی باقی بماند چرا که هم رقم قراردادها متفاوت است و هم حجم کارهای معاونت حمل ونقل بالاست و این سبب میشود که موضوع پلهای مکانیزه بر زمین بماند؛ اما دقت داشته باشید که مسئله اصلی در موضوع پلهای مکانیزه این است که از ۱۰ الی ۱۲ برند مختلف پلها را خریداری کردند و عملا حالا کسی پاسخگوی بازسازی و نگهداشت نیست و ما نیز مایل هستیم که مدیریت پلهای مکانیزه در اختیار سازمان زیباسازی باقی بماند.
به گزارش سادس، نهایتا اعضای شورای شهر با رأی مثبت خود به باقیماندن مدیریت در سازمان زیباسازی موافقت کردند و مقرر شد اگر درآمد سازمان زیباسازی از مبلغ ۲۱۰۰ میلیارد تومان بالاتر رود ۷۵ درصد از این مبلغ پس از واریز به خزانه شهرداری به سازمان زیباسازی بازگشته و ۲۵ درصد در خزانه شهرداری باقی بماند.
ادامه دارد…