اعتراض ۶ کشور به بازگشت ورزشکاران روسیه و بلاروس به مسابقات

اعتراض ۶ کشور به بازگشت ورزشکاران روسیه و بلاروس به مسابقات

شش کشور با صدور بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که نباید ورزشکاران روسیه و بلاروس به مسابقات بین‌المللی بازگردند.

به گزارش سادس و به نقل از championat، مسئولان ورزشی جمهوری چک، استونی، لیتوانی، لتونی، لهستان و اسلواکی با صدور بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که ورزشکاران روسیه و بلاروس نباید به مسابقات بین‌المللی بازگردند.

در این بیانیه آمده است: با توجه به این که بحث تحریم روسیه و بلاروس در حوزه ورزش در مجامع بین‌المللی ادامه دارد، ما به‌عنوان نمایندگان کشورهای همسایه موظف هستیم از ممانعت حضور روسیه و بلاروس در رقابت‌های بین‌المللی ورزشی دفاع کنیم. بر اساس تجربه تاریخی خود، ما عمیقا متقاعد شده‌ایم که کاهش تحریمی که یک سال پیش اعمال شد، رفتار اشتباهی خواهد بود.

اکنون بیش از هر زمان دیگری، جامعه ورزش اوکراین مستحق حمایت است. ما از دریافت بیانیه‌ای از کمیته بین‌المللی المپیک به تاریخ ۲۵ ژانویه امسال متعجب و خشمگین شدیم که حاوی مقرراتی بود که امکان بازگشت ورزشکاران روسیه و بلاروس را به میادین ورزشی بین‌المللی از جمله شرکت در بازی‌های المپیک بعدی فراهم می‌کرد. با توجه به آن چه در حال رخ دادن است، ما پیشنهاد IOC را وحشتناک می‌دانیم.”

به گزارش سادس، پیش از این IOC با صدور بیانیه‌ای، به حمایت از حضور ورزشکاران کشورهای روسیه و بلاروس برای رقابت با پرچم بی‌طرف در مسابقات سال ۲۰۲۳ پرداخته بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *