دیپلماسی ورزشی نقش‌جهان؛ از بازی دوستانه تا تمدید خواهرخواندگی

دیپلماسی ورزشی نقش‌جهان؛ از بازی دوستانه تا تمدید خواهرخواندگی

سادس/اصفهان ۲۴ ساعت رویداد دیپلماسی ورزشی اصفهان و تقابل بین‌المللی تیم فوتبال سپاهان و زنیت روسیه با حضور این تیم در اصفهان آغاز شد.

در راستای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دو باشگاه فولادمبارکه سپاهان اصفهان و زنیت سن پترزبورگ روسیه و تعاملات میان دو باشگاه، پس از حضور تیم ۱۷ سال سپاهان در تورنمنت باشگاه زنیت در روسیه، برگزاری اردوی آماده سازی تیم ۱۷ سال زنیت در کمپ تمرینی صفاییه باشگاه سپاهان در ایران، دوره دانش افزایی مربیان فوتبال با حضور مدرّسان زنیت و برنامه هم اندیشی کارشناسان فوتبال پایه دو باشگاه، این بار نوبت به دیدار دوستانه بین تیم‌های فوتبال بزرگسالان سپاهان و زنیت رسید تا با تایید فیفا، یوفا و ای اف سی و با هماهنگی انجام شده این مسابقه امروز (جمعه-۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۱) در ورزشگاه نقش جهان برگزار شود.

پیش از این جلسات ستاد برگزاری بازی دوستانه سپاهان و زنیت با حضور نمایندگان وزارت امورخارجه، استانداری اصفهان، اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، سرکنسولگری روسیه در اصفهان، فدراسیون فوتبال و باشگاه سپاهان برای برگزاری این رویداد بر پا شد.

به گزارش سادس، در نهایت پس از دو بار جابه‌جایی زمان بازی و حواشی مطرح شده پیرامون این دیدار از سوی دیگر تیم‌ها، زنیت شامگاه پنجشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) به اصفهان رسید تا ۲۴ ساعت دیپلماسی ورزشی بین دو باشگاه رسما آغاز شود.

بنا بر اعلام باشگاه سپاهان در حاشیه این دیدار دوستانه، تفاهم نامه MOU بین دو باشگاه نیز تمدید خواهد شد و ظهر امروز تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دو تیم زنیت و سپاهان تمدید می‌شود.

محمدرضا ساکت، مدیرعامل سپاهان پس از ورود مهمانان روسی، ضمن خوشامدگویی به «الکساندر مدودف» مدیرعامل باشگاه زنیت و سایر اعضا و همراهان این تیم، اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای همکاری بیشتر دو باشگاه در زمینه‌های مختلف فوتبال پایه، اسپورت مارکتینگ و مسائل مربوط به زیرساخت‌ها است، صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل زنیت نیز ضمن تشکر از مهمان نوازی و استقبال خوب باشگاه سپاهان گفت: فردا یک بازی فوتبال خواهیم داشت که این بخشی از همکاری‌های ما را شامل می‌شود و برنامه‌های متنوعی در بخش‌های مختلف از جمله بازی در رده‌های نونهالان و نوجوانان و بزرگسالان خواهیم داشت.

وی افزود: در واقع ما علاوه بر بازی دوستانه تمدید تفاهم نامه همکاری‌های دو باشگاه را برای دو سال خواهیم داشت تا همکاری‌های بیشتری بین ایران و روسیه و به ویژه باشگاه سپاهان صورت گیرد.

دیدار دوستانه تیم‌های فوتبال سپاهان و زنیت از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه نقش جهان برگزار خواهد شد و با اعلام مراجع قانونی مجوز حضور هواداران تا سقف ۱۰۰ درصد ظرفیت ورزشگاه در این بازی صادر شده است.

گفتنی است جواد خلیفه سلطانی، نماینده فدراسیون فوتبال به عنوان ناظر این بازی دوستانه و موعود بنیادی فر، داور بین المللی فوتبال ایران به همراه سعید قاسمی و مهدی شفیعی از اصفهان به‌عنوان کمک داوران اول و دوم و مسعود حقیقی از اصفهان به‌عنوان داور چهارم این دیدار را قضاوت خواهند کرد. همچنین اسماعیل صفیری ناظر بین‌المللی داوری این مسابقه خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *