حسین‌زاده: اکنون بهترین زمان مذاکره و ارتقای روابط با چین است

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به تکنولوژی که چین در اختیار دارد و تجربه کاری که چینی ها در ایران دارند می توانند نقش بسزایی در توسعه و رشد کشور داشته باشند.

حسین حسین زاده در گفت‌وگو با سادس، درباره دستاوردهای سیاسی و اقتصادی سفر رئیس جمهور به چین، بیان کرد: با توجه به روابط اقتصادی که ما با کشورهای بلوک شرق یعنی روسیه و چین داریم اکنون بهترین زمان برای مذاکرات با چین است چراکه پیش بینی می شود در انتهای جنگ روسیه و اوکراین قرار داریم. ما نباید تخم مرغ های خود را صرفا در سبد روسیه بگذاریم و سفر رئیس جمهور در این شرایط به چین پیام خوبی را به دنیا مخابره می کند.

قرارداد با چینی ها باید به مرحله اجرا برسد

وی در ادامه اظهار کرد: اما در خصوص دستاوردهای اقتصادی این سفر به ویژه در حوزه انرژی باید به این موضوع توجه داشت  که چین دارای تکنولوژی بوده و سابقه کار در کشور ما را نیز دارد بنابراین می تواند کمک زیادی را به کشور ما در توسعه زیرساخت ها داشته باشد اما باید قراردادها به مرحله اجرا دربیاید.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تجربه نشان داده که چینی ها پای کار آمده و به خوبی نیز پروژه ها را پیش می برند اما با یک تلنگر آمریکا کار را ترک می کنند. باید مسئولان و حقوقدانان در انعقاد قرارداد با طرف های چینی به این موضوع نیز توجه داشته باشند تا تفاهم نامه ها بین ایران و چین تبدیل به قرارداد شده و اجرایی شود.

سفر رئیس جمهور به چین دستاوردهای مثبت اقتصادی به همراه خواهد داشت

حسین زاده در پایان تاکید کرد: با توجه به سطح روابطی که ما با چین داریم و اشتراکات فرهنگی و اقتصادی که میان دو کشور به ویژه در حوزه انرژی وجود دارد بنده دستاوردهای سفر رئیس جمهور به چین را مثبت ارزیابی می کنم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *