مسجد مقدس جمکران، ميعادگاه منتظران

مسجد مقدس جمکران از جايگاهي متعالي برخوردار است تا جايي که مي‌توان از آن به ميعاد منتظران ياد کرد، چرا که اين مسجد به امر مستقيم امام زمان(عج) تاسيس شده و زمينه ساز تجلي عبوديت الهي در مخاطب اين مسجد است.
به گزارش  سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، مفهوم مسجد در ادبيات اسلامي، از منزلت بالايي برخوردار است، نام مسجد در ذهن مخاطب خانه امن الهي را تداعي مي‌کند، مسجد جايگاهي بس رفيع و قدسي دارد، سنگري است در مقابل شياطين جن و انس، جايگاه اَمني است که انسان را در مقابل آلودگي‌هاي زمانه بيمه مي‌کند.

سکويي است براي پرواز به سوي بي‌نهايت، جايگاهي است که مي‌تواند انسان را از حداکثر انرژي روحي و رواني برخوردار کند.

مسجد نه تنها مکان متجلي ساختن عبوديت و بندگي است، که مهد علم، معنويت و زمينه‌ساز بهره‌مندي مومنان از چشمه جوشان معارف اسلامي است.

بعضي از مساجد نسبت به بعضي ديگر از امتيازي خاص برخوردارند مساجدي چون مسجدالحرام، مسجد النبي صلي الله عليه و آله و سلم، مسجد کوفه، مسجد سهله و مسجد مقدس جمکران ارزش و اعتبار خاصي دارند.

مسجد مقدس جمکران از جايگاهي بس متعالي برخوردار است به طوري که مي‌توان به جِدّ از آن به ميعاد منتظران ياد کرد، زيرا اين مسجد اولاً به امر مستقيم حضرت ولي عصر(عج) تاسيس شده است و ثانياً اعمال مخصوص دارد که زمينه‌ساز تجلي عبوديت الهي در مخاطب اين مسجد است.

چرا که زائران و نمازگزاران مسجد با انگيزه عرض ادب به آستان مبارک امام زمان(عج) به مسجد آمده و با آن امام فرزانه تجديد عهد مي‌کنند و اين مسجد شاهد اين شوق بيکران است تا جايي که طبق آمار رسمي هر ماه صدها هزار نفر در اين مسجد تردد دارند و جمکران نه تنها از ايران، که از خارج از کشور نيز پذيراي عاشقان و دلباختگان يوسف زهرا (عج) است.

مسجد مقدس جمکران از ظرفيت گسترده ديگري نيز برخوردار است و آن هويتي است که براي خود کسب کرده که با اعتماد عمومي آحاد شيعيان روبه‌رواست و آن سکويي است براي تعميق، تبيين و اشاعه فرهنگ مهدويت و امامت در جهان که اگر اين نقش اساسي و ارزش آفرين را خوب ايفا کند، مي‌تواند در نظام زندگي سياسي، اجتماعي، اقتصادي و حتي زيست محيطي مسلمانان خاصه شيعيان اثر معناداري را ايجاد کند تا زمينه ظهور تمدن ناب اسلامي در عصر غيبت مهيا شود.

اما به شرط ها و شروط ها! که مهمترين شرط آن اين است که اولا نگاه متوليان و مديران مسجد به اين موقعيت حساس، همسو و هم براي با منويات ولي‌فقيه زمان باشد و ثانيا ضرورت طرح مباحث امامت و مهدويت در جامعه فعلي بيش از گذشته براي ايشان روشن شود.

بديهي است اين دو شرط مي‌تواند مقدمه يک حرکت فرهنگي ناب باشد که همه عرصه‌هاي سياسي‌، اجتماعي و اقتصادي را نه تنها در ايران بلکه در کل ملل اسلامي زيرپوشش درآورد.

آسيب شناسي فرهنگ مهدويت و تلاش در مسير آفت‌زدايي از نظر اصلاح و ارتقاء جامعه در راستاي ظهور حضرت ولي عصرارواحنافداه، گام ديگري است که متوليان و مديران اين مسجد مقدس بايد به آن ملتزم باشند و خادمانِ خالص و عاشق ولي الله الاعظم(عج) بايد به اين باور برسند که ايشان وظيفه بزرگ آشنا کردن زائران و نمازگزاران با زندگي مهدوي، يعني زندگي بانشاط و زيبايي که بر محور توحيد بوده و مبتني بر اوامر حضرات معصومين عليهم السلام خاصه حضرت ولي عصرارواحنافداه باشد را بر دوش دارند و بايد بيش از گذشته در اين حوزه فعاليت داشته باشند.

اميد است اين مسجد مبارک بتواند با رهنمودهاي نايب امام زمان(عج) مردم را با امامشان آشتي داده و رابطه آنها را با امام اصلاح و تثبيت کرده و ارتقاء دهد تا حقيقت اين مکان مقدس مبتني بر تقو‌ا و ارزش‌هاي الهي آشکار شود.

در حديث آمده که همه علم 27 باب است که دو باب آن در عصر غيبت آشکار شده و 25 باب آن در عصر ظهور آشکار مي‌شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *