احساس یکی از خدمه های هواپیمای مصری به واقعیت تلخ تبدیل شد!

یکی از خدمه های مصری هواپیمای مصری که در دریای مدیترانه ناپدید شد گفته بود که همواره احساس دارد روزی درون هواپیما در آب غرق خواهد شد که احساس او تبدیل به واقعیت تلخ شد!!!

“سمر”یکی از خدمه های مصری هواپیمای مصری که در دریای مدیترانه ناپدید شد؛چندی پیش در صفحه فیسبوک خود عکسی از افتادن و سرنگونی یک هواپیما در آب و غرق شدن آن قرار داده بود…

او گفته بود که همواره احساس دارد روزی درون هواپیما در آب غرق خواهد شد که احساس او تبدیل به واقعیت تلخ شد!!!

صبح پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت یک فروند هواپیمای مصری که از پاریس عازم قاهره بود از صفحه رادار محو شد در حالی که ۶۹ سرنشین از جمله ۵۹ مسافر و ۱۰ کادر پرواز داشت. در پی این حادثه عملات جستجو و در عین‌حا گمانه‌زنی‌ها درباره سرنوشت این هواپیما آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری آلمان به گفته گروه‌های تجسس قطعات یک هواپیما و جلیقه‌های نجات در آب‌های مصر دیده شده‌اند. سخنگوی ارتش یونان تایید کرد که قطعات پیدا‌شده متعلق به هواپیمای سقوط‌کرده‌ی مصری است.

به گفته شریف فتحی، وزیر هوا‌نوردی مصر حمله تروریستی بیش از نقض فنی می‌تواند دلیل احتمالی سقوط هواپیما باشد. اما او ابراز نظر قطعی را در حال حاضر نادرست خواند. آلکساندر بورتنیکوف، رئیس سازمان فدرال امنیت روسیه نیز حمله تروریستی را بیش از دیگر دلایل عامل احتمالی سقوط هواپیما می‌داند.

پانوس کامنوس، وزیر دفاع یونان گفت که هواپیمای مصری پیش از سقوط دو چرخش ناگهانی داشته و پس از آن دچار تکان‌های شدید شده است. به گفته کارشناسان در صورت صحت این دو مشاهده می‌توان گفت که کنترل و هدایت هواپیما در یک لحظه کوتاه دچار مشکل شده و نقض فنی موتورها نمی‌تواند باعث سقوط آن باشد.

در همین حال به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، یک مقام مسئول در شرکت هواپیمایی مصر اعلام کرد که صبح امروز پرواز شماره MS۸۰۴ در حالی که فرودگاه شارل دوگل در پاریس را به مقصد قاهره ترک کرد ارتباط خود با صفحه رادار را از ساعت ۴۵ : ۲ به وقت قاهره از دست داد.

در زمان قطع ارتباط هواپیما از نوع ایرباس ۳۲۰ در ارتفاع ۳۷ هزار پایی بود که بعد از ورود به ۱۰ مایلی حریم هوایی مصر ناپدید شد.

شرکت هواپیمایی مصر به تمامی مقامات مربوطه این مساله را ابلاغ کرده و تحقیقات برای یافتن و نجات سرنشینان شروع شد.

این مقام گفت: اتاق عملیات برای پیگیری مساله تشکیل شده و مقامات شرکت هواپیمایی مصر با مقامات یونان برای اطلاع از ابهامات موضوع در ارتباط بوده و هواپیماهای مصری و یونانی برای یافتن هواپیمای مذکور در حال جستجو هستند و در فرودگاه قاهره حالت آماده باش اعلام شده است.

وزارت دفاع یونان از استقرار یک کشتی و هواپیمای نظامی برای یافتن هواپیمای ناپدید شده در جنوب دریای مدیترانه خبر داد.

این مقام گفت: هواپیمای مصری در فاصله ۲۸۰ متری سواحل مصر ناپدید شده است.

مصر نیز هواپیمای شناسایی خود را به محل ناپدید شدن هواپیما فرستاده است.

شرکت هواپیمایی مصر اعلام کرد که ارتش مصر درخواست کمکی را از سوی هواپیمای ناپدید شده دریافت کرده است.

این در حالی است که شبکه المیادین به نقل از منابع برج مراقبت فرودگاه گزارش داد که هواپیمای مصر هیچ پیام درخواست کمکی را قبل از ناپدید شدن مخابره نکرده است.

وزارت هواپیمایی مصر نیز اعلام کرد که این هواپیما سقوط کرده است. مسافران این هواپیما ۱۵ فرانسوی، ۳۰ مصری و ۱۱ تن از کشورهای دیگر بوده‌اند.

منابع آگاه اعلام کرده بودند که اتباع انگلیس، عربستان و عراق نیز در این هواپیما حضور داشتند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که شریف اسماعیل، نخست وزیر مصر برای پیگیری حادثه وارد فرودگاه قاهره شد.

نخست وزیر مصر با بیان اینکه هنوز زود است درباره این حادثه صحبت کنیم اما در عین حال فرضیه هرگونه حمله تروریستی در این باره را رد نکرده یا بعید ندانست.

شریف فتحی، وزیر هواپیمایی مصر نیز فرضیه تروریستی بودن حادثه را بعید ندانست.

فتحی ادامه داد: تحقیقات درباره هواپیمای ناپدید شده از سوی مصر و یونان ادامه دارد.

شریف فتحی تصریح کرد:‌ ما فرضیه تروریستی بودن حادثه را بعید نمی‌دانیم همانطور که فرضیه نقص فنی را بعید نمی‌دانیم. ما عبارت هواپیمای مفقود شده را تا زمان روشن شدن سرنوشت هواپیما استفاده خواهیم کرد.

از سوی دیگر، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر ریاست نشست شورای امنیت ملی مصر درباره حادثه ناپدید شدن هواپیمای مسافربری را امروز بر عهده گرفت.

شورای امنیت ملی مصر بخش‌های مربوطه را به ادامه پیگیری وضعیت هواپیمای ناپدید شده مامور کرد.

این شورا همچنین از دولت خواست هرگونه کمک و مساعدت لازم را با خانواده‌های مسافران و کادر پرواز ارائه کند.

همچنین نبیل صادق، دادستان کل مصر دستور تحقیقات فوری درباره سقوط هواپیمای مصری داده است.

دادستانی کل نیروهای امنیتی را به انجام تحقیقات گسترده در این زمینه مکلف کرده است.

در این راستا ارتش یونان اعلام کرد که لاشه هواپیمای مصری را در سواحل جزیره کرت در دریای مدیترانه یافته است.

پیشتر وزیر دفاع یونان اعلام کرده بود که هواپیمای مصری قبل از این اتفاق در ارتفاع ۳۷ هزار پایی در داخل حریم هوایی مصر سقوط کرده بود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *