جدال دلالان و مجلسیان بر سر غیرسیاسی‌ترین و اقتصادی‌ترین طرح مجلس

سادس/همدان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، می‌تواند بازار را از تنش و سونامی های روزانه ناشی از حضور دلالان و همچنین نقدینگی های سرگردان نجات دهد.

کیومرث سرمدی‌واله در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به جدال دلالان و مجلسیان در تصویب یا عدم تصویب مالیات دلالی، اظهار کرد: با تصویب مالیات بر عایدی سرمایه(مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی) امیدواریم نقدینگی ها از بخش غیرمولد و دلالی به بخش های مؤثر و مولد هدایت شود اما متأسفانه با تغییر نام طرح عملاً می‌خواهند از عملیاتی شدن اهداف خوب آن جلوگیری کنند.

وی افزود: اساساً لشکرکشی و لفاظی بر سر عنوان طرح و یا اصرار بر دادن آدرس غلط به مردم آن هم بر سر یکی از غیرسیاسی‌ترین و البته اقتصادی‌ترین طرح حال حاضر مجلس، استراتژی مسببان وضع فعلی است که خانه دار شدن را برای مردم آرزو و مردم و جوانان مظلوم را در قرعه کشی های تحقیرآمیز خودروسازان گرفتار کرده اند، آن است که می‌خواهند مردم را بترسانند و نظرات نمایندگان را تحت الشعاع قرار دهند.

سرمدی‌واله ادامه داد: بنده اقتصاددان نیستم اما با یک بررسی اجمالی معتقدم اگر می‌خواهیم زندگی مردم را نجات دهیم و شر دلالان و سودجویان را از بازار کم کنیم، راه میان‌بر آن تصویب قاطعانه مالیات بر عایدی سرمایه است البته تلاش کردند نام طرح را عوض کنند و موفق شدند اما اجازه نمی دهیم در محتوا تأثیر بگذارند. اطلاعات غلط می دهند تا فواید طرح را مردم و نمایندگان لحاظ نکنند.

وی با تأکید بر اینکه کسی در این طرح دنبال مالیات گرفتن از کشاورز، کارگر و کاسب نیست، یادآور شد: این طرح خون مکیدن دلالان از سفره جوانان مظلوم را متوقف می کند و از سوداگری و دست به دست شدن چند باره املاک بین واسطه ها جلوگیری خواهد کرد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس ادامه داد: مردم بدانند مالیات بر عایدی سرمایه، دلالان را زمین گیر کرده و زمین، خانه، خودرو، کالاها و خدمات را از حالت سرمایه ای خارج و نیازهای غیرواقعی، بازار را ترک می‌کنند بنابراین این طرح عدالت اجتماعی را توسعه خواهد داد.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس یازدهم در هنگامه حساسی قرار گرفته اند، از همکاران انقلابی خود در مجلس به جد تقاضا و درخواست می کنم با یک حرکت انقلابی و سپس با نظارت جدی و بی تعارف کسانی را که می‌خواهند بر موج افزایش قیمت ها سواری کرده و اقتصاد را از مدار کنترل خارج کنند را با تصویب این طرح بر زمین بزنند.

سرمدی‌واله گفت: ما می‌خواهیم از دلالان، سودجویان و سوداگران مالیات بگیریم، هر یک از همکاران که مخالف است بدون اینکه بخواهد با کلمات بازی کند و با تئوری پردازی های غیراقتصادی که ممکن است برخی از آنها در زمان آرامش اقتصادی توجیه هم داشته باشد، صریح و روشن مخالفت خود را به مردم اعلام کند چراکه مردم از ما تحلیل های پیچیده اقتصادی نمی‌خواهند، با این تحلیل ها و تئوری ها اقتصاد و سفره مردم را به مرز نابودی کشانده ایم.

وی با اشاره به اینکه مجلس و دولت همواره متهم به همسویی با واسطه گران، دلالان و کاسبان است، اظهار کرد: حال فرصت خوبی به دست آمده تا یکبار برای همیشه با تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، بازار را از تنش و سونامی های روزانه ناشی از حضور دلالان و همچنین نقدینگی های سرگردان نجات دهیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *