مطهری: اقدام نشریه فرانسوی تفسیر دوگانه غرب از «آزادی بیان» است

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی توهین نشریه فرانسوی به رهبر معظم انقلاب را از نشانه های بارز تفسیر دوگانه «آزادی بیان» در غرب دانست.

به گزارش سادس، اردشیر مطهری در رابطه با توهین نشریه فرانسوی به رهبر معظم انقلاب، ضمن محکومیت این اقدام توهین آمیز با اشاره به «سابقه سیاه نشریه فرانسوی» در تعرض به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، قرآن کریم و دین مبین اسلام، گفت: این نشریه که قبلا به عنوان یکی از مجریان پروژه «اسلام هراسی» ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را مورد توهین قرار داده بود، اینک در راستای پروژه «ایران هراسی» به مرجعیت دینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی توهین نموده است.

وی گفت و گو و رایزنی رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، وزرای خارجه پاکستان، کویت و الجزایر در خصوص محکومیت توهین نشریه فرانسوی به مرجعیت دینی و هتک حرمت مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی و تأکید آنان بر ضرورت اقدام موثر سازمان همکاری اسلامی، جوامع و دولت های مسلمان در خصوص برخورد با این گونه اقدامات نابخردانه را ستود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقدام موهن نشریه هتاک شارلی ابدو به عنوان یکی از مجریان توطئه ها و دسیسه های صهیونیست ها و استکبار در توهین به  مقام معظم رهبری را گویای عصبانی بودن آنان از رهبری خردمندانه ایشان قلمداد کرد که به فضل الهی و یاری مردم فتنه های دشمنان را نقش بر آب می کند.

مطهری در ادامه یادآور شد: همانگونه که امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفتند «اقدام توهین آمیز و خارج از نزاکت نشریه ای فرانسوی در انتشار کاریکاتور علیه مرجعیت دینی و سیاسی بدون پاسخ قاطع و موثر نخواهد بود»، لذا در اولین اقدام سفیر فرانسه در تهران به وزارت خارجه احضار و انجمن ایران‌شناسی فرانسه در تهران تعطیل شد.

وی با اشاره به اقدامات دولت فرانسه و غرب در جهت مقابله با اسلام و جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدام نابخردانه و زشت این نشریه در توهین به رسول خدا و اینک رهبر معظم انقلاب گفت: در این اقدام توهین آمیز دولت فرانسه متهم ردیف اول است که به اسم آزادی بیان بستر اینگونه اقدامات نابخردانه و توهین آمیز را با هدف اجرای اوامر صهیونیست ها فراهم می آورد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی چنین اقداماتی را از نشانه های بارز تفسیر دوگانه «آزادی بیان» در غرب قلمداد و تاکید کرد: دولت فرانسه و غرب که سوال و پرسش در خصوص هولوکاست را تحمل نمی کنند در مقابل با وقاحت تمام از توهین به پیامبر عظیم الشان اسلام، مقدسات، ارزش‌های دینی و انقلابی، مرجعیت دینی و رهبر مسلمین جهان به اسم آزادی بیان حمایت می کنند.

مطهری در پایان خاطرنشان کرد: هر چند وزارت امور خارجه اقدامات لازم در جهت برخورد با این رفتار نابخردانه را عملی خواهد ساخت، اما جبهه فرهنگی انقلاب و مسلمانان باید با برخوردهای منطقی و به دور از احساسات و هیجان پاسخ های لازم را به اینگونه رفتارهای غیر انسانی با هدف جلوگیری از تکرار این خیره سری ها در دستور کار داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *