توضیحات نماینده مردم پلدختر در مجلس در خصوص افزایش تعداد نمایندگان لرستان

سادس/لرستان نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون امور داخلی مجلس برای افزایش تعداد نمایندگان لرستان متقاعد شدند.

سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با سادس اظهار کرد: چند ماهی است از طریق کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تلاش بسیار کردیم تا با استدلال به اینکه لرستان هم محرومیت و هم گستردگی و پراکندگی دارد و مردم با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند و با توجه به اینکه بتوانیم ارتباط بین مردم و نمایندگان را قویتر کنیم، می‌طلبد برای تحقق این امر، تعداد نمایندگان استان افزایش پیدا کنند.

وی افزود: در نهایت با تلاش زیاد اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی را متقاعد کردیم  تعداد نمایندگان لرستان افزایش یابد.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه با محدودیت افزایش تعداد نمایندگان در کشور مواجه هستیم به گونه‌ای که در شهرهای اطراف تهران با جمعیت بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر جمعیت فاقد نماینده بوده و اقماری استان تهران محسوب می‌شوند و حتی در برخی مناطق پنج شهرستان یک حوزه انتخابیه در کشور محسوب می‌شوند اما با این اوصاف و آوردن استدلال، توضیح و اغناسازی اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی توانستیم روزگذشته رای آنان را اخذ تا یک نفر به تعداد نمایندگان لرستان افزوده شود.

کاظمی بیان کرد: این قدم بسیار مهمی است و براساس قانون هر ده سال می‌توان ۲۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس اضافه شود.

وی بیان کرد: از این ظرفیت استفاده کردیم و با توجه به اینکه ۲۰ سال است که به تعداد نمایندگان استان افزوده نشده کمیسیون را متقاعد کردیم که یک نماینده به مجموع نمایندگان استان افزوده شود.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مصوبه کمیسیون باید در صحن مجلس مطرح و پس از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان و تبدیل شدن به قانون، اجرایی شود.

کاظمی گفت: براساس جریانات سیاسی و طرح یک سری مسائل با مجمع نمایندگان و جمع‌بندی نهایتا تصمیم‌گیری برای نماینده اضافه شده انجام خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *