فلاحی: باید به تعداد نمایندگان همدان اضافه شود

سادس/همدان نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس قانون و جمعیت باید به تعداد نمایندگان همدان اضافه شود که این پیشنهاد به امور شوراها داده شده تا در این زمینه تجدیدنظر شود.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: همدان به همراه شهرستان فامنین و قهاوند جمعیت بالای ۸۰۰ هزار نفری دارد بنابراین باید به تعداد نمایندگان این حوزه اضافه شود.

وی تصریح کرد: شهرستان ملایر با نصف جمعیت همدان دارای دو نماینده است در حالیکه همدان هم با جمعیت بالای ۸۰۰ هزار نفر همچنان دو نماینده دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان بهار و کبودراهنگ نیز قرار بود نماینده اضافه شود، گفت: در همدان هم این مشکل وجود دارد که نامه‌ای به ریاست امور شوراها ارسال شده تا در این زمینه تجدیدنظر صورت گیرد و به تعداد نمایندگان همدان هم اضافه شود.

فلاحی تأکید کرد: این پیشنهاد به امور شوراها داده شده و این تصمیم با امور شوراها و قانون است که این اتفاق بیفتد ضمن اینکه براساس قانون و جمعیت باید به تعداد نمایندگان همدان اضافه شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت درباره طرح مجموعه شهری همدان نیز خاطرنشان کرد: این طرح حتی اگر مصوبه هیأت وزیران هم داشته باشد، باید تبعات اجتماعی نیز درنظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در طرح مجموعه شهری همدان مسائل و مشکلات زیادی وجود دارد، افزود: طرح جامع همدان، حدود سیاسی شهرستان همدان و بهار  و… از جمله موضوعات قابل بحث است.

فلاحی با تأکید بر اینکه در زمینه مجموعه شهری همدان هیچ گونه مشورتی با بنده به عنوان نماینده همدان صورت نگرفته است، اظهار کرد: کار کارشناسی باید انجام گیرد و مصلحت جامعه نباید فدای نظر افراد شود.

وی با اشاره به اینکه ممکن است کلانشهری را تعریف کنیم اما تبعات اجتماعی به وجود بیاید، گفت: در بهار مردم اعتراض داشتند بنابراین باید کار کارشناسی انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *