رصد هرگونه تصرفات در اراضی دولتی با سیستم هوشمندسازی

سادس/گیلان فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، با بیان اینکه هرگونه تصرفات در اراضی دولتی با سیستم هوشمندسازی و آلارم ها رصد می شوند، گفت: با اجرای طرح پنجره واحد هیچگونه زمین خواری در سطح کشور و در اراضی دولتی و ملی صورت نمی گیرد.

سرهنگ جواد خردمند در جریان سفر به استان گیلان و افتتاح مرکز فرماندهی یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل راه و شهرسازی استان، با بیان اینکه هرگونه تصرفات در اراضی دولتی با سیستم هوشمندسازی و آلارم ها رصد می شوند، اظهار کرد: اجرای طرح پنجره واحد در سطح کشور بصورت سراسری آغاز شده و در حال اجراست.

وی با بیان اینکه طرح پنجره واحد در ادامه به طرح هوشمند سازی می رسد و هرگونه تصرفات در اراضی دولتی با سیستم هوشمندسازی و آلارم ها رصد می شوند، خاطرنشان کرد: در سطح کشور طرحی با عنوان طرح راستی آزمایی برای ۳۵ اداره کل راه و شهرسازی که دارای یگان حفاظت هستند و فرماندهان نیروی انتظامی در آنها استقرار دارند، اجرا شده است؛ همچنین در کنار آنها نیروی های ضابط قضایی در حفظ اموال و بیت المال و اراضی بیت المال شبانه روز با گشت های پیاده، خودرویی و موتوری در تلاش هستند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور تصریح کرد: با اجرای طرح راستی آزمایی در سطح کشور، امروز تمامی اراضی دولتی در اختیار یگان حفاظت است و همکاران پلیس پیشگیری نیروی انتظامی از این اراضی حفاظت می کنند.

مشاور ویژه معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هوشمند سازی در استان گیلان نیز آغاز شده است، گفت: با در اختیار قرار دادن تبلت به نیروهای یگان حفاظت و GPS هایی که در خودروها و گوشی های همراه مامورین است، به صورت آنلاین عرصه ها رصد می شوند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح پنجره واحد هیچگونه زمین خواری در سطح کشور و در اراضی دولتی و ملی صورت نمی گیرد.

خردمند عنوان کرد: این طرح با حمایت دستگاه قضایی، وزارت اطلاعات و همکاران دستگاه های انتظامی و امنیتی در حال اجرا است و به زودی اخبار خوبی در این راستا به مردم اطلاع رسانی می شود.

وی با قدردانی از تعامل مردم گیلان با نیروهای یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: بیشترین اخبار دریافتی از طریق سامانه ۱۶۵۶ با همکاری مردم بوده است و استان گیلان دارای رتبه برتر کشوری در دریافت اخبار و اطلاعات مردمی است.

هادی رحمانی، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز، با اشاره به وظیفه مهم دولت در راستای حفظ بیت المال گفت: راه و شهرسازی به عنوان یکی از نهادهای دولتی وظیفه حفظ و نگهداری از سرمایه های عظیم ملی راه و املاک را برعهده دارد.

وی افزود: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن مجاز به انجام برخی از وظایف فراجا در چارچوبی است که در رابطه با حفاظت از اراضی ملی و دولت مشخص شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اهمیت فعالیت های یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان، گفت: اراضی تحت پوشش یگان حفاظت در استان از یک سو به دلیل پراکندگی، اهمیت دار بودن و گاها صعب العبور بودن مناطق و به طور کلی منافع حاصل از زمین به لحاظ جغرافیایی و اقلیمی خاص، کانون توجه گردشگران از اقصی نقاط کشور و نهایتا مورد توجه فرصت طلبان خرد و کلان، قرار گرفته و این امر موجب گسترش این پدیده و جرائم مرتبط با آن در سطح استان شده است که با تشکیل یگان حفاظت در ادارات کل و شهرستان ها، توانسته ایم اقدامات پیشگیرانه و بسیار موفقی را داشته باشیم و روزانه شاهد اقدامات موثر یگان حفاظت در صیانت از بیت المال در سراسر استان هستیم.

رحمانی، اراضی تحت پوشش یگان حفاظت در استان گیلان را در ۱۷ شهرستان، ۲۹ شهر و ۵۲ نقطه فعال دانست و از رفع تعرض ۲۰۸ هکتار از اراضی ملی استان خبر داد و متذکر شد: از این موارد ۶۳ مورد اجرای احکام و ۱۴۵ مورد رفع آنی صورت گرفت.

وی همچنین تعداد کل پرونده تشکیل شده را بالغ بر ۱۷۲۰ پرونده عنوان کرد و افزود: از این میزان ۱۵۱۱ پرونده حقوقی و ۲۰۹ پرونده کیفری می باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *