سد معشوره محلی برای تأمین آب شرب کوهدشت

سادس/لرستان نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت سد معشوره یک مژده بزرگ برای مردم لرستان به ویژه حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان است که آب شرب، کشاورزی، زیرزمینی و صنعت آنان از این محل تأمین می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی، در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: کار ساخت سد معشوره تقریباً منتفی شده بود، آنقدر تخصیص آن پایین آمده بود که براساس تخصیص ۵۰ میلیون مترمکعب سدی ساخته شود، یک سد کوچک ساخته می‌شد که جوابگوی هیچی نبود بنابراین ارزش ساخت نداشت.

وی ادامه داد: با تلاش و همدلی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و اینکه همه با هم همدل و همزبان شدیم و همه با هم این موضوع را مطالبه کردیم، چراکه داخل و خارج استان از این سد سود می‌برند.

مبلغی با اشاره به این‌که متأسفانه به دلایل واهی وزارت نیرو در طول سال‌های گذشته از اجرای این سد خودداری کرد، بلکه به این سمت رفت که اصلاً این سد را نسازد، عنوان کرد: با آمدن آیت‌الله رئیسی و با ارتباطی که گرفتیم و صحبت‌هایی که شد و عدالت‌خواهی که ایشان دارند، باعث شد وقتی به لرستان سفر کردند صریحاً دستور بدهند که سد معشوره باید ساخته شود.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان ادامه داد: وزیر نیرو و رئیس مجلس از سد بازدید کرده‌اند و ممکن است در آینده با دعوت ما کمیسیون انرژی مجلس از سد بازدید کنند، این مطالبه‌ای که از طریق استان نسبت به احداث سد صورت گرفته و با جدیت انجام شده، باعث شد بالاترین تخصیص و حجم ساخت سد را داریم.

وی بیان کرد: همچنان شاهد مقاومت‌هایی هستیم ولی این مقاومت‌ها نمی‌تواند در مقابل آن اراده‌ای که می‌خواهد سد ساخته شود مقاومت کند و چند روز پیش نیز اطلاع دادند که تا پایان آذرماه به سمت عقد قرارداد اصلی می‌رویم و در حال اجرای مقدمات احداث سد هستیم.

مبلغی بیان کرد: در حال پی کنی سد هستیم که بتن‌ریزی انجام شود، بنابراین اگر این اتفاق بیفتد یک مژده بزرگ برای مردم لرستان به ویژه حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان است که آب شرب، کشاورزی، زیرزمینی و صنعت آنان تأمین می‌شود.  

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *