جمیری: ریشه اعتراض فاصله گرفتن مسئولان از سبیل حق در عمل است

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر ریشه خشونت کینه دشمن است، ریشه اعتراض به عنوان بستر فتنه دشمن، فاصله گرفتن مسئولان از سبیل حق در عمل است.

به گزارش سادس، عبدالکریم جمیری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه (۱۵ آذرماه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آنچه در دو ماه اخیر معاندین نظام در کف خیابان ها با صرف هزینه میلیارد دلاری به نمایش گذاشتند، اعتراض نبود بلکه کینه دشمن بود که در قالب اعتراض تعدادی فریب خورده به تحریک ایادی خودفروخته اغتشاشات و ناامنی، ایجاد رعب و وحشت، تخریب اموال عمومی، ترور و توهین به پرچم نظام جمهوری اسلامی و اماکن مذهبی رقم زده شد.

وی با بیان اینکه اعتراض و انتقاد حق قانونی مردم است که باید زمینه مناسب آن فراهم باشد تا مورد سوء استفاده واقع نشود، عنوان کرد: مجلس که خود به عنوان خانه ملت بیشترین همدلی و همراهی را با اقشار مختلف مردم داشته و نمایندگان پاسخگوی مراجعین و تجمع کنندگان مقابل مجلس بوده اند، باید هوشمندانه زمینه بهره مندی هر چه بهتر از این فرصت قانونی را برای عموم فراهم نمایند.

نماینده مردم بوشهر و بندر گناوه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نظرسنجی ها نشان می دهد بستر و ریشه اعتراضات مسائل معیشتی و معضلات حل ناشدنی اجتماعی است و عموما معترضین هیچ تمایلی به رفتارهای خشن و اغتشاش ندارند. رفتار خشن و آشوب، تخریب اموال عمومی ریشه در کینه عناد آمریکای جنایتکار نسبت به ایران اسلامی دارد که این دو باید تفکیک شوند. اغتشاش و ترور جزو خوی استکباری آمریکا است که از ابتدای پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی از هر فرصتی برای تحقق آن استفاده کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به نمایندگان و دولتمردان کشور اظهار کرد: اگر ریشه خشونت، کینه دشمن است، ریشه اعتراض که بستر فتنه دشمن است فاصله گرفتن ما از  سبیل حق در عمل است. روزی هرچه امام (ره) فرمود عمل کردیم تا انقلاب به پیروزی رسید و همه بی ادعا به میدان آمدند تا دفاع مقدس با سرافرازی به پایان برسد و همه قدرت ها در شکست نظام اسلامی ناکام بمانند. با شکل گیری دولت سازندگی و اصلاحات دلبستگی به قدرت و ثروت، دوری از ارزش های مورد قبول مردم، غفلت از رهنمودهای امام (ره)، عدم درک درست یا تقابل نسبت به منویات حکیمانه رهبر انقلاب که انقلابی بودن و ماندن، ساده زیستی و اتحاد و قانونمداری، ارتباط با مردم و توجه به جوانان و… ده ها توصیه دیگر بود، مورد غفلت یا تغافل واقع شد تا آنچه نباید را امروز شاهد باشیم.

جمیری افزود: مردم صداقت، سلامت، همراهی و همدردی می خواهند؛ قرار بود نوکر ولی نعمتان خود باشیم. مردم مبارزه کردند تا روش ها عوض شود و ارزش ها حاکم شود نه اینکه اشخاص عوض شوند و روش ها باقی بماند.

نماینده مردم بوشهر با بیان اینکه اگر دولت ها به وظایف خود عمل می کردند مردم دو روستای هلیله و بندرگاه در جوار نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۵۰ سال بلاتکلیف نبودند، یادآور شد: مردم خارک که حافظان صادرات نفت کشور هستند از سند مالکیت خانه مسکونی خود و کمبود زیرساخت ها محروم نبودند. بلاتکلیفی شناورهای صید صنعتی که حدود دو سال متوقف هستند با توجه به نظر مساعد رئیس جمهور و رئیس مجلس پایان داده شود.

جمیری افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر چرا از نیروهای متخصص بوشهر استفاده نمی شود و جوانانش از بیکاری رنج می برند. باید منابع حاصل از منابع نفت و پترویشیمی عادلانه در استان توزیع شود و باید منابع مالی ناشی از فعالیت اقتصادی شرکت های بزرگ نفتی، گازی و پترویشمی نصیب مردم استان باشد.  

وی همچنین خواستار سرعت بخشی به پروژه های احداث و تکمیل جاده های مواصلاتی و توسعه بنادر حوزه انتخابیه اش شد و خطاب به رئیس جمهور گفت: ظاهرا دست هایی در کار است که هیچ کدام از مسائل کشور حل نشود و در پیچ و خم های اداری بماند تا مردم مایوس و ناامید شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قرار بود با صدور کارت الکترونیک و حفظ قیمت ها بر اساس قیمت شهریور ۱۴۰۰، افزایش ناشی از حذف ارز ترجیحی کنترل شود، لذا با آنها که وعده داده بودند برخورد کنید و برای حل مشکل معیشت مردم چاره ای بیندیشید، چراکه زندگی برای مردم بسیار سخت شده و تبعات آن برای نظام سخت تر است.

جمیری همچنین از رئیس جمهور خواست تا از نیروهای کارآمد و صالح استفاده کند و تاکید کرد: در دایره محدود رفقای سیاسی از طیف خاص برای یکدیگر جایگاه نتراشند که سرنوشت دولت های سابق برای شما رقم خواهد خورد.

وی در پایان توجه به ارتقای سطح زندگی فرهنگیان و ایجاد جاذبه برای ورود انسان های با استعداد و با انگیزه به آموزش و پرورش و توسعه دانشگاه فرهنگیان را توصیه کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *