کمبود۵۰۰۰ معلم در همدان

سادس/همدان معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان از کمبود بیش از ۵۰۰۰ نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ برای ۲۸۴ هزار دانش‌آموز مدارس دولتی ۱۳ هزار نیرو نیاز داریم اما فقط ۷۰۰۰ نفر در اختیار ما قرار دارد.

به گزارش سادس، یاسر نانکلی یکشنبه ۱۳ شهریورماه در شورای آموزش‌وپرورش استان همدان، اظهار کرد: ۲۳۷ مدرسه دولتی در نواحی یک و دو همدان وجود دارد که تا کنون ۸۸ منبع ذخیره سازی آب برای آن‌ها نصب شده و ۱۴۹ مورد دیگر نیاز است که باید تا اول مهرماه آماده شود و تا یک هفته به آغاز بازگشایی مدارس، این کار را انجام می‌دهیم.

نانکلی تصریح کرد: برای مدارسی که کمتر از ۲۵۰ دانش آموز دارند، منبع هزار لیتری و برای مدارسی که بیش از ۲۵۰ دانش‌آموز دارند، منبع ۲۰۰۰ لیتری در نظر گرفتیم بر این اساس ۱۹ منبع هزار لیتری و ۱۳۰ منبع ۲۰۰۰ لیتری نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: تامین و تجهیز منابع هزار لیتری بیش از سه میلیون تومان و منابع ۲۰۰۰ لیتری بیش از شش میلیون تومان، اعتبار نیاز دارد و بر این اساس ۹۱۱ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز ۲۳۷ مدرسه شهر همدان به منبع آب، نیاز داریم.

معاون برنامه ریزی آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: پیگیر این مسئله هستیم تا منبع آب برای مدارس غیردولتی و پیش دبستانی‌ها توسط مؤسسان آن‌ها نصب شود.

نانکلی دررابطه با کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش استان، توضیح داد: در سال جاری برای ۲۸۴ هزار دانش‌آموز مدارس دولتی ۱۳ هزار نیرو نیاز داریم اما فقط ۷۰۰۰ نفر در اختیار ما قرار دارد و ۵۵۱۴ نفر کمبود داریم که از طریق؛ استمرار خدمت همکاران، نقل و انتقالات خارج از دستگاه‌ها، اضافه تدریس عوامل اجرایی، افزایش تدریس بازنشستگان و استفاده از دانشجو معلمان سال چهارم برای دوره ابتدایی، این مسئله را حل کردیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *