مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت لرستان تجهیز می‌شوند

سادس/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سفر وزارت بهداشت به لرستان در حوزه‌های عمرانی بر ساخت مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت، تجهیز کردن مراکز بهداشتی درمانی ازجمله تجهیزات دندانپزشکی تأکید شد.

یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با سادس اظهار کرد: طرح دارویار با هدف تأمین دارو به قیمت سال گذشته برای بیماران و تأکید رئیس جمهور و دادن سوبسیت به تأمین کنندگان دارو اختصاص پیدا کرد، با نظارت مستقیم وزارت بهداشت و مجلس در حال اجراست.

وی عنوان کرد: این طرح نواقصی به ویژه در مناطق روستایی و خانه‌های بهداشت دارد ولی باعث شد از بحث قاچاق و راندهایی که در حوزه دارو و تجهیزات وجود داشت به حداقل برسد.

ابراهیمی عنوان کرد: طرح برجسته دارویار برای ساماندهی حوزه دارو و افزایش داروهای تحت پوشش بیمه، پوشش بیمه افراد جامعه است.

این نماینده مجلس گفت: اجرای طرح دارویار یکی دیگر از اقدامات دولت در حوزه سلامت است، در این طرح یارانه مستقیماً از طریق بیمه‌ها به مصرف‌کنندگان دارو پرداخت می‌شود.

این عضو کمیسیون بهداشت اضافه کرد: در حالی که پیش از این یارانه دارو به شرکت‌های واردکننده دارو یا شرکت‌های تولید پرداخت می‌شد. اجرای طرح دارویار از قاچاق دارو و مصرف بی‌رویه آن جلوگیری خواهد کرد.

وی همچنین در ادامه بیان کرد: در پی سفر وزیر بهداشت و معاونین وی به لرستان قطعاً دستاوردهایی برای لرستان خواهد داشت، با حضور وزیر بازدیدهای میدانی توسط معاونین از شهرستان‌های مختلف استان داشتیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه‌های عمرانی تأکید بر ساخت مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت، تجهیز کردن مراکز بهداشتی درمانی ازجمله تجهیزات دندانپزشکی در این پروژه بود.

وی ادامه داد: در حوزه معاونت آموزشی تأکید ما بر اخذ مجوز دانشکده پزشکی برای دانشگاه آزاد خرم‌آباد و شهر بروجرد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *