سرمربی اپه: مدال نقره بازیهای قونیه ارزشمند است/ توهمات افراد غیرکارشناس برایم مهم نیست

سرمربی اپه: مدال نقره بازیهای قونیه ارزشمند است/ توهمات افراد غیرکارشناس برایم مهم نیست

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اپه ایران گفت: مدال نقره تیمی بازی های کشورهای اسلامی برایمان بسیار ارزشمند است و دوست ندارم با نظرات غیرکارشناسی خراب شود.

مهدی رحیم‌زاده فرجی در گفتگو با سادس درباره عملکرد تیم ملی شمشیربازی ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی و اینکه در بخش انفرادی موفق به کسب مدال نشدند، بیان کرد: ابتدا این سوال وجود دارد که با چه معیاری انتظار کسب مدال انفرادی وجود داشته است؟ آیا ما قهرمان آسیا بودیم یا رنکینگ جهانی داشتیم؟ ما حتی رده‌بندی کشوری هم نداشتیم. از مهر سال ۱۴۰۰ که اردوها را شروع کردم، نه رده‌بندی جهانی داشتیم و نه قهرمان آسیا بودیم. در واقع هیچ معیاری وجود ندارد که عملکرد حال حاضر را با آن مقایسه کنیم. اگر معیار توهمات و نظرات افراد غیر کارشناس است که معیار محسوب نمی‌شود و اصلا برای من به عنوان سرمربی تیم مهم نیست.

او ادامه داد: ما  ۱۰۰ درصد برای کسب مدال انفرادی به بازی ها آمده بودیم اما محمدرضا وثوقی و محمدرضایی (۲۱ساله) دچار بیماری شدند و تا شب قبل از مسابقه زیر سرم بودند و به آنها آمپول تزریق شد و متاسفانه نشد مدال بگیرند. البته نقد زیادی هم به اعزام محمد رضایی بود که چرا با وجود ۴۱ سال سن، اعزام می‌شود اما او تا پای کسب مدال پیش رفت و برابر بازیکن قرقیزستان که المپیکی هم بود، شکست خورد.

رحیم زاد فرجی در مورد علت شکست ایران در فینال تیمی برابر آذربایجان گفت: اگر بخواهیم منطقی بحث کنیم، آذربایجان قرقیزستان و ازبکستان تیم های خوبی هستند. عربستان نیز خیلی کار کرده است. ما عربستان و قرقیزستان را شکست دادیم. نفراتی که کارشناس هستند، می‌دانند که تیم‌های عربستان و قرقیزستان خوب و قوی هستند و ورزشکاران ما هرچه در توان داشتند برای رقابت با این دو تیم گذاشتند و در فینال بدن ها خالی کرده بود. با آذربایجان هم بد بازی نکردیم، امکان پیروزی داشتیم متاسفانه نشد و دفعه بعد حتما این تیم را شکست می دهیم.

سرمربی تیم ملی اپه در مورد اعزام نشدن محمد رحیمی به بازی های کشورهای اسلامی و انتقادی که به نبود او شده است، تاکید کرد: خیلی تلاش کردیم که چهار نفر را اعزام کنیم. آقایان باقرزاده، وحدانی و فخری پیگیر مسئله بودند که تیم با ۴ نفر به بازی‌های کشورهای اسلامی برود اما مصوبه کمیته ملی المپیک این بود که سه نفر اعزام شوند. محمد رحیمی در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جهان مصر خوب کار کرد و در مرحله حذفی مقابل بازیکن شیلی باخت در حالی که باید این بازیکن را شکست می‌داد.

او افزود: من به عنوان سرمربی بهتر تشخیص می‌دهم چه کسی می‌تواند کارایی بهتری داشته باشد. وثوقی جایگزین ما برای رحیمی  بود که نقش اساسی را در پیروزی  تیم داشت و عملکرد خیلی خوبی از خود در بخش تیمی به جا گذاشت. محمد رحیمی هم بازیکن ارزشمندی است و اگر ما ۴ سهمیه داشتیم حتما از او استفاده می‌کردیم اما محدودیت داشتیم و خیلی چیزها دست من نیست.

رحیم زاد فرجی با اشاره به کسب مدال نقره تیمی گفت: زمانی که رده بندی تیم ها را اعلام کردند، تیم ایران آخر بود که با عربستان که دوم بود به رقابت پرداخت و توانست آن را شکست دهد. سپس قرقیزستان را از پیش رو برداشتیم و این نشان می دهد روی این تیم کار شده و همه بازیکنان تلاش کرده اند. مدالی که گرفتیم بسیار ارزشمند است و دوست ندارم با نظرات غیرکارشناسی افرادی که شمشیرباز نیستند، خراب شود. امیدواریم این مدال را تکرار کنیم و اگر کسی در این راه به ما کمک کند، دستش را می بوسیم اما اگر کسی بخواهد در کار ما خللی ایجاد کند، دوست ما و شمشیربازی نیست.

سرمربی اپه در مورد ادامه برنامه های تیم ملی و تلاش برای کسب سهمیه المپیک تاکید کرد: برنامه شش ماه اول من رو به پایان است و صحبت شفاهی با آقای باقرزاده سرپرست فدراسیون داشتم. به ایران برگردم این صحبت‌ها را نهایی می کنم. اگر شرایطی که بتوان کار کرد، فراهم شود با انسجام و قدرت بیشتر  ادامه می دهیم. اگر برنامه‌ها اجرا نشود، آسیب زا خواهد بود. ما به قهرمانی آسیا نرفتیم که در اثر آن، امتیاز زیادی را از دست دادیم ‌و آسیب زیادی دیدیم. اگر برنامه‌ها اجرا نشود نصف انرژی ما هدر می رود. البته بیشتر  انرژی ما برای حواشی افراد غیرکارشناس هدر می رود. افرادی که نمی دانند تفاوت شمشیر اپه و فلوره چه چیزی است، حواشی درست می‌کنند و بیشتر آسیب می‌زنند. ما می خواهیم در اپه انسجام داشته باشیم.

او افزود:  تیم ملی ۱۰ ماه دست من بوده است و باید حدود ۳ تا ۴ سال بگذرد تا مشخص شود که سرمربی چه عملکردی داشته است. در ۱۰ ماه نمی توان تکنیک شمشیرباز را درست کرد با این حال ما خوب کار کردیم و این بی انصافی است که از کنار آن ساده بگذرند. من همه بازیکنان را آوردم که در اردو باشند و خودشان را نشان دهند. برای نمونه محمد رحیمی ۱۰ سال رنگ اردو را ندیده بود اما این فرصت را در اختیارش گذاشتیم. در بازیهای کشورهای اسلامی همه بازیکنان فوق‌العاده بودند و ما با قدرت بیشتر کار را ادامه می دهیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *