اقتدار پليس در سايه اعتماد شهروندان

فرمانده انتظامي استان گفت: اقتدار پليس در سايه اعتماد شهروندان به دست مي آيد و اين اعتماد به نوع برخورد با شهروندان و رعايت حقوق آنان بستگي دارد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “محسن خانچرلي” در حاشيه بازديد از ساختمان شماره دو پليس امنيت عمومي و سالن مراجعات اداره گذرنامه با اشاره به اين که خدمت رساني به شهروندان از مهمترين وظايف نيروي انتظامي است، بيان داشت: رعايت حقوق شهروندي، تکريم ارباب رجوع، ارائه خدمات مضاعف به مردم، موجب ارتقاء شأن و منزلت پليس در سطح جامعه است.

وي افزود: حضور پليس در جامعه تداعي كننده وجود امنيت و پليس با رفتار و گفتار اسلامي خود، الگويي براي ساير مردم است.

سردار خانچرلي با تاکيد بر تکريم ارباب رجوع و حفظ حريم شهروندان، اظهار داشت: اعتماد مردم به پليس، زماني محقق مي شود که مردم، آرامش و احساس امنيت را به طور ذهني و فکري درک کنند.

فرمانده انتظامي استان، ادامه داد: ماموريت هاي نيروي انتظامي، متفاوت از ساير نيروهاي مسلح است و ماهيتي اجتماعي دارد، بدين لحاظ که کارکنان اين نيرو به صورت مستمر و مستقيم در تماس و ارتباط با اقشار مختلف مردم قرار دارند و رفتار، گفتار و عملکرد آنان تحت ذره بين نظارتي مردم است، از اين رو کارکنان بايد با ارائه رفتاري حسنه، نمونه و نمادي شايسته براي پليس کشور اسلامي ايران باشند.

اين مقام ارشد انتظامي، برقراري عدالت اجتماعي را يكي از مهم ترين و اساسي ترين نقش هاي پليس در جامعه عنوان كرد و افزود: اقتدار پليس در سايه اعتماد مردم به دست مي آيد و اين اعتماد به نوع برخورد با شهروندان و رعايت حقوق آنان بستگي دارد.

سردار خانچرلي با بيان اين كه برقراري و حفظ امنيت اجتماعي، برخورد قاطعانه با مجرمان در جهت ارتقاء احساس امنيت و آسايش شهروندان از مأموريت هاي ذاتي و مهم پليس به شمار مي رود، اضافه كرد: رفتار شايسته ماموران ضمن احترام متقابل، زمينه ساز جلب اعتماد عمومي به پليس و موجب دستيابي به اين هدف خواهد شد.

وي ادامه داد: ما هر كاري كه مي كنيم و هر زحمتي كه متحمل مي شويم براي مردم و به خاطر مردم است و خود ما از مردم و براي مردم هستيم.

 

فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران در پايان تاكيد كرد: بايد احترام به مردم و رعايت حقوق شهروندي را در سرلوحه كارهايمان قرار دهيم و با مردم با متانت و خوشرويي رفتار كنيم تا مردم از ما راضي باشند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *