حضور تیم‌های حمایت روان در مناطق سیل‌زده امام‌زاده داوود

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از حضور تیم‌های حمایت روانی و برپایی چادر حمایت روان در مناطق سیل‌زده امام‌زاده داوود (ع) خبر داد.

مرتضی مرادی‌پور، در گفت‌وگو با سادس درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در چند نقطه از استان تهران، اظهارکرد: از اول تا هفتم مرداد ماه پنج شهرستان پردیس، دماوند، پاکدشت و فیروزکوه متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند.

وی با بیان این که در این مدت به ۷۴۸ نفر امدادرسانی شده است گفت: ۷۰۰ نفر که در معرض سیلاب بودند نیز به اماکن امن منتقل شدند. همچنین هشت نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند که از این تعداد هفت تن به اورژانس تحویل و یک نفر از سوی جمعیت هلال احمر به بیمارستان فیاض بخش منتقل شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۴۰۹نفر در قالب ۱۲۳ تیم امدادی برای انجام عملیات در مناطق متاثر از سیلاب مشارکت داشتند، گفـت: ۱۰ تیم آنست نیز برای جستجوی مفقودشدگان به محل اعزام شدند.

وی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده حضور تیم‌های حمایت روانی در محل حادثه و برپایی دو چادر حمایت روانی بود که در راستای انجام اقدامات مربوط به حمایت روان، ۲۵ نفر  از کارشناسان و متخصصان نیز در محل حضور دارند تا نسبت به انجام خدمات مربوط به مشاوره و … اقدام کنند. این تیم‌ها از روز گذشته و ساعتی پس از وقوع حادثه در محل حاضر شدند.

مرادی پور در خصوص هماهنگی های انجام شده برای اعزام تیم‌های دیگر از سایر استان ها نیز گفت: هماهنگی‌ها برای اعزام ۳۰ نفر نیروی عملیاتی از قم، ۵۰ نفر از قزوین و چهار تیم آنست نیز از استان‌های اصفهان، سمنان و زنجان و همدان به محل صورت گرفت. همچنین ۳۱ نفر در قالب هفت تیم پشتیبانی عملیات با به همراه داشتن پنج دستگاه خودرو از استان البرز به محل اعزام شدند. 

بیشتر بخوانید: 

هشدارهایی برای مواجهه با سیل و آبگرفتگی

هشدار و آماده‌باش هلال احمر درباره احتمال وقوع سیل در ۲۱ استان

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پایان اظهار کرد: هماهنگی برای اعزام محموله بار چادر از طریق قطار به دلیل انسداد دسترسی راه‌های زمینی به زرین‌دشت نیز صورت گرفت و تاکنون ۵۶ دستگاه چادر، ۲۵۰ تخته پتو، ۱۰۰ تخته موکت، ۹۹۴ کیلوگرم نایلون و ۱۳۰ بسته غذایی در مناطق متاثر از سیل توزیع شدند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *