تغییر عنوان مهدها و مراکز پیش‌دبستانی‌ به «کودکستان»/آغاز سال تربیتی کودکستان‌ها از مهرماه

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از تغییر عنوان همه مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی به «کودکستان» خبر داد و گفت: در تلاشیم سال تربیتی برای تمام کودکستان‌ها از مهرماه آغاز شود.

مجتبی همتی‌فر در گفت‌وگو با سادس، درباره وضعیت تعیین شهریه مهدهای کودک و پیش دبستانی اظهار کرد: الگوی تعیین شهریه کودکستان‌ها در دست تدوین و در مراحل نهایی قرار دارد و از این پس شهریه کودکستان‌ها مبتنی بر هزینه تمام شده تعیین و جزئیات آن پس از تصویب و ابلاغ، اعلام خواهد شد.

وی افزود: یکی از چالش‌هایی که با آن مواجهیم این است که سال مالی مهدکودک‌ها از اول فروردین هرسال شروع می‌شود و آنها سال تحصیلی به معنای متعارف تربیتی ندارند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه البته فعالیت پیش‌دبستانی‌های آموزش و پرورش هرساله از مهرماه شروع می‌شود گفت: لذا این دو با همدیگر تفاوت دارند که ما به دنبال یکسان کردن فعالیت همه کودکستان‌ها هستیم و تاریخ شروع فعالیت‌ها همه این مراکز را از مهرماه  درنظر خواهیم گرفت.

همتی‌فر ادامه داد: تلاش می‌کنیم سریعا این موضوع و تعیین شهریه را تعیین تکلیف کنیم که به سال تحصیلی پیش رو برسد و چالشی از این حیث نداشته باشیم.

وی همچنین اعلام کرد که با توجه به مصوبه‌ای که اخیرا داشتیم از این پس مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی همگی ذیل یک عنوان یعنی «کودکستان» تعریف می‌شوند، بنابراین دیگر عنوان پیش‌دبستانی و مهد نداریم و همه، کودکستان خواهند بود.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره زمان عملیاتی شدن این تصمیمات گفت: تلاش می‌کنیم به امسال برسد و بتوانیم آن را اعمال کنیم که در این صورت سال به سال تکرار می‌شود و سال تحصیلی یا به عبارت دیگر، از این پس برای کودکستان‌ها نیز سال تربیتی خواهیم داشت که از مهر آغاز می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *