اعتبارات تخصیصی استان تهران با نیازهای واقعی آن تناسب ندارد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر اینکه بخش قابل توجه اعتبارات کل کشور از محل درآمدهای استان تهران تامین می شود، گفت: سهم اعتبارات تخصیصی استان تهران با نیازهای واقعی آن تناسب ندارد.

علاءالدین ازوجی در گفت‌وگو با سادس، درباره تامین مالی و تکمیل پروژه های سطح استان تهران گفت: رویکرد دولت در سطح کلان، تکمیل پروژه های عمرانی و آماده سازی آنها برای ارائه خدمت به مردم است بی تردید برای تحقق این مهم نیازمند مدیریت صحیح هزینه ها و نظارت مستمر هستیم.

وی افزود: در حال حاضر با بررسی های انجام شده شهرستان های تابعه استان تهران از نظر شاخص های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و زیر بنایی به نسبت سایر استان های کشور وضعیت نامطلوبی دارند. در حقیقت از سالیان گذشته به شهرستان های استان تهران نسبت به مرکز کم توجهی شده و جبران این موضوع توسط دولت سیزدهم و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش قابل توجه اعتبارات کل کشور از محل درآمدهای استان تهران تامین می شود با این حال سهم اعتبارات تخصیصی استان تهران با نیازهای واقعی آن تناسب ندارد. شهرستان های استان در حوزه میراث فرهنگی و صنایع تبدیلی و تکمیلی دارای ظرفیت های بی نظیری هستند برای هریک از شهرستانها به صورت نمونه استانی این ظرفیت ها و شاخص ها مورد مطالعه قرار گرفته تا در این حوزه ها کسب و کار رونق بگیرد و شاهد تحقق اشتغال‌زایی باشیم.

وی تاکید کرد: منابع طبیعی فراوانی در سطح شهرستانهای استان تهران وجود دارد که با ایجاد زیرساخت لازم می توان از این طریق، درآمد پایداری برای مردم ایجاد کرد. بی تردید اقتصاد استان تهران نقش پیش برنده در رونق اقتصادی کشور دارد؛ لذا هریک از شهرستانهای استان باید نقش خود را در این چرخه حفظ و تثبیت کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید به اینکه برخی طرح های شهرستانی دارای اعتبارات ملی بوده که لازم است مدیران شهرستان با پیگیری لازم از ظرفیت اعتباری و ردیف های ملی بهره مند شوند، افزود: صنایع کوچک متعددی در سطح استان وجود دارد که انتظار می رود مسئولان با برنامه ریزی صحیح و هدفمند از تسهیلات اشتغال خانگی برای مردم به ویژه بانوان استفاده کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *